Pealinna lennuliinil jätkab Transaviabaltika (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: Maanus Masing/Saarte Hääl

Suursaarte lennuliine teenindab järgneval viiel aastal tõenäoliselt senine vedaja, Leedu firma Transaviabaltika.

Maanteeamet tunnistas suursaarte ja mandri vahelises lennuhankes nii Kuressaare kui ka Kärdla liinil edukaks JSC Aviation Company Transaviabaltika pakkumuse. “Lepingut veel sõlmitud ei ole, kuna lähtuvalt riigihangete seadusest kehtib 15 päeva lepingu sõlmimise keeld,” ütles maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson.

Lepingute eeldatav maksumus on 25,5 miljonit eurot, millest riigi dotatsioon Kuressaare liinile on ligi 19,3 miljonit eurot ja Kärdla liinile 6,2 miljonit eurot. Transaviabaltikaga sõlmitavate lepingute maht selgub paari nädala jooksul.

Riik alustas lennuettevõtte otsimist mullu juulis, kuna leping Transaviabaltikaga lõpeb 31. mail. Esimene riigihange nurjus, sest hankedokumentides nõuti võimalikult keskkonnasäästlike lennukite kasutamist. Detsembris kuulutas amet välja uue hanke liinide teenindamiseks alates tänavu 1. juunist kuni 2024. aasta 31. maini.

Transaviabaltika esitas pakkumuse mõlemale liinile. Kärdla liini soovis teenindada ka Eesti ettevõte NyxAir OÜ ja Kuressaare liinile esitas pakkumuse Nordica tütarettevõte Regional Jet OÜ.

Sarnaselt esimese hankega oli Kärdla liinile pakutava lennuki minimaalne istekohtade arv 19, kuid Kuressaare lennuki istekohtade arv tõsteti 33-lt 40-le. 

Maanteeameti otsust tunnistada Transaviabaltika pakkumine edukaks saab vaidlustada halduskohtus 15 päeva jooksul. Kui otsus vaidlustatakse ja 1. juunist lepingu sõlmimiseni ei jõuta, jätkab Transaviabaltika siiski senise vedajana.

Tagasi üles