Muhu on maailma kümne parema saare hulgas!

Imre Sooäär
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Saarte Hääl

Uudis Muhu saare kuulumisest maailma kümne parema saare hulka levib kulutulena üle maailma. Maailma reisigurude poolt ühe kõrgemalt hinnatud võrguportaali jetsetter.com avaldatud TOP-10 nimekiri on viimastel päevadel ära toodud väga mainekates meediaväljaannetes, Kanadast Hiina ja Austraaliani välja.

Kokku on see uudis interneti andmetel avaldatud tänaseks juba 80 eri väljaandes. Juba on tulnud ka esimesed päringud puhkamisvõimaluste kohta Muhu saarel.



Põhjalik eeltöö


Mõni aasta tagasi koostas MTÜ Muhu Turismiassotsiatsioon saare identiteedi kinnistamiseks brändivihiku. Sellega kaasnes põhjalik Muhu saare ajaloo ja kultuuri imagoloogiline taustauuring ning koostöös Eesti parimate reklaamiagentuuridega valiti välja slogan “Muhu – saar, kus aeg puhkab”. Loodi Muhu siiliku värvides lipp ja taaselustati muhu põline uste värvimise traditsioon.



Muhu värvilised uksed jäävad silma ja lausa kutsuvad avastama, mida põnevat nende taga on. Väikese väina tammi otsa ja Kuivastu sadamasse ehk Muhu mereväravatesse paigaldati suured Muhumaa uksed, millest kõigil saare külastajatel on võimalus läbi astuda. See on sümboolne lävepakk saare imeliste mustrite maailma. Muhu memmede kaunis käsitöö ja igivanade traditsioonidega rahvakultuur on ainulaadne terves Eestis ja köidab külalisi nii Mandri-Eestist kui ka mujalt maailmast.



Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Vilmann, kes koos Paavo Pettai, Mark Eikneri ja teiste eesti tipptegijatega Muhu turismibrändi lõi, ütles Muhu turismi-sloganit esitledes järgmist: “Vaadake sõbrad, AEG on nii vana ja kõva tegija, et kui juba tema ise Muhu saarel puhkamas käib, siis peab see tõesti üks vinge paik olema.”



Muhu saare identiteedivihiku loomise idee autor, Muhu turismiassotsiatsiooni president Martin Breuer arvas, et maailma saarte TOP-10-sse valituks osutumine on ilmselt kõige suurem rahvusvaheline tunnustus, mis Muhu saarele eales osaks saanud.



See sai võimalikuks ainult tänu tublidele muhulastele, kelle aktiivne osalemine ühistegevuses Muhu turismiassotsiatsioonis on loonud Muhust kuvandi kui Läänemere ühest külalislahkemast ja armsamast saarest, kus on midagi pakkuda igale maitsele ja rahakotile.



Ühe mütsi all maailmakaardile


Muhu turismiassotsiatsioon, kuhu kuulub üle 20 Muhus turismiteenuste pakkuja – ratsutamisest ja kodumajutusest kuni viie tärni hotellini Pädaste mõisas –, on teinud ära suure töö, koondades saare turismiettevõtjad ühe mütsi alla ja pannes ühiselt Muhumaa tugeva märgina kogu maailma turismikaardile.



Minu arvates on kõrge tunnustus Muhu saarele osaks saanud teenitult. Selle taga on Muhu turismiedendajate ja rahvakultuuri kandjate hindamatu töö. Kui laulupeo rongkäigus võivad pealtvaatajad tänava


ääres mõnede Eesti eri piirkondade rahvariided segamini ajada, siis Muhu rahvariided eristuvad eksimatult kõigist teistest. Muhu oli ja on ainulaadne kõigi kaunite Eesti saarte seas.



Muhu saar valiti jetsetter.com liikmete poolt möödunud nädalal kümne maailma parema saare hulka “off the beaten track” – see tähendab ainulaadset puhkusepaika, mis ei asu juba ammu sissetallatud turismiradadel.



Muhu turismiassotsiatsioon loodab, et saadud tunnustus ei too endaga kaasa massilist turistide voolu, mis saare hapra looduse ja kultuuri jalge alla tallaks. Assotsiatsiooni püstitatud eesmärk on kvaliteetturism. See on vastand massiturismile ehk turism, mis hindab kõrgelt paikkonna eripära ning eeldab külalistelt hoolivust ja austust selle saare vastu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles