3700 kilomeetrit Kesk-Aasias

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
KÕRBELAEVAD: Aarne Mägi kunagise Araali mere põhjas. Foto: erakogu
KÕRBELAEVAD: Aarne Mägi kunagise Araali mere põhjas. Foto: erakogu Foto: 3700 kilomeetrit KeskAasias

Taškent – Nukus – Moinak – Ustjurti platoo – Nukus – Urganch – Xiva – Buhhaara – Samarkand – Shahrisabz – Samarkand – Taškent – Andijon – Oš – Margilon – Taškent.

Kui Eesti Vabariigi aastapäeva hommikul sinimustvalged isegi Riia linna ehtisid, ei olnud neljal Eestimaa mehel veel kindlust, kas nende passidesse Usbekistani viisa ikka sisse lüüakse. Usbekistani Riia saatkonnas oli umbne, aeg venis ja ostetud lennupiletitele märgitud stardikellaaeg muudkui lähenes. Tahtmatult meenus kunagine olukord, kui nõukaaegsed ohvitserid kroonust kojusaamise aega päevade ja seejärel tundide kaupa edasi lükkasid. Veidi samalaadset adrenaliini tekitas see olukord nüüd, 2014. aasta veebruarikuu lõpus. Trepil kõõlumine Usbeki Riia saatkonnas lõppes pärast päevast passimist sellega, et Kesk–Aasia ühe suurema riigi viisad olid passis.

Pean kohe ütlema, et mu ilmarännakutes on Kesk–Aasial olnud aastakümneid oma kindel koht, lihtsalt on olnud soov sinna minna. Enne üheksakümnendaid, eelmisel sajandil, oleks see ettevõtmine tunduvalt lihtsam olnud.

Edasi loe laupäevasest Saarte Häälest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles