Antarktika laev sattus merel sekeldustesse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Hispaaniast Nasvale sõitev Antarktika200 ekspeditsioonilaev pidi teisipäeva öösel Atlandi ookeanil üle elama üsna ärevaid momente.

Nimelt seiskus Jongert24-tüüpi mootorpurjeka mootor ning selle remont võttis keset ookeani aega koguni 12 tundi. Kapten Meelis Saarlaidi juhitav laev sai küll purjede abil edasi liikuda, kuid see ei andnud piisavalt manööverdusvõimet, et mõnda sadamasse siseneda.

“Ankrusse jääda sel Atlandile avatud maaküljel poleks selle ilmaga võimalik olnud,” andis laeval kaasasõitev Maris Pruuli teada. Mehaanik Ahto Aaslav-Kaasik sai mootori küll korda, kuid seejärel lakkas töötamast laeva generaator ning kadus elekter. Sellega kaasnes kõrvulukustav alarm. Teekonda tuli jätkata purjedega ning õnneks oli meeskonnaliikmete nutiseadmetes piisavalt voolu, et navigatsiooniseadmeid töös hoida. Pärast pikka pusimist õnnestus vahepeal uuesti streikima hakanud mootor kell 3 öösel taas tööle saada.

Rikke põhjuseks oli, et viimases sadamas oli võetud suurem hulk kütust, mis tankides olnud sodi lahti tõmbas ja kütusevooliku ummistas. Õnnetul kombel oli samal ajal katkenud ka jahutusvee vool, sest süsteemi oli sattunud koos veega ookeanist tulnud kilekott.

Generaatori remondiks võeti kurss Cadizi sadamasse, kuhu jõuti mõõna ajal ja prooviti vaid 25 cm laeva süvisest sügavamas vees sadamasse sõita. Esialgu jäädi liivasesse põhja kinni, kuid pääseti ka kohe edasi liikuma.

Nüüdseks on laev remonditud ja tuhandemiiline teekond Nasvale taas jätkumas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles