Heinasaagi poolest kehvematel aastatel, kui loomade jaoks pole õnnestunud piisavalt ninaesist varuda, on saarlased heina toomas käinud mandrilt. Lääne-Eestist Matsalu luhtadelt toodud hein on pandud koormasse ja kaetud presendiga.
JUHTKIRI: Tülikas hein
Nüüd senisel moel aga enam talitada ei tohi. Rahvusvahelise ohtlike kaupade mereveo koodeksi järgi on hein kergesti süttiv kaup ning võib niiskena koguni ise süttida. Seetõttu tuleks heina transportida kinnises konteineris. Tõsi, Eestis nii ranget nõuet siiski vajalikuks ei peeta – heinakoorma saaks üle Suure väina tuua ka koormakatte all. Samas tähendab uus korraldus seda, et koormasse mahub vähem heinapalle ning seega tuleb vajaliku koguse saarele toimetamiseks teha rohkem reise. Mis muudab heinaveo oluliselt kallimaks.
Saartel on tingimused põllumajandustootmiseks Mandri-Eestiga võrreldes niikuinii nigelamad. Paraku panevad uued nõuded Saaremaa ettevõtted senisega võrreldes veelgi kehvemasse seisu. Pikema transpordi korral oleks see nõue heina kinnises koormas vedada isegi asjakohane. Pole aga teada ühtki juhust, kus hein oleks autokoormas kahetunnise sõidu jooksul ise süttinud.