LIIKLUSAUDIT ⟩ Jalgrattasõbralikkus eeldab ühesuunalisi tänavaid

LIIKLUSAUDIT: Ühe võimaliku lahendusena toodi välja ringristmiku rajamine Pihtla teele.

FOTO: DROONIFOTO GUNNAR SIINER

Kuressaare liiklusanalüüsi koostanud inseneribüroo Stratum hinnangul on oluline välja ehitada Aia tänava pikendus, jalgrattasõbralikkuse suurendamiseks tuleks osa tänavaid muuta ühesuunaliseks. 

MARK GRIMITLIHT sõnab, et Kuressaarel on ambitsioon saada kõige ratta- ja jalakäijasõbralikumaks linnaks, milleks loob eelduse tema kompaktsus.

FOTO: Maanus Masing / Saarte Hääl

Saaremaa vallavalitsuse poolt tellitud liiklusanalüüsi hinnangul omab jalgrattaliiklus Kuressaares suurt arengupotentsiaali. Jalgrattal liiklemine võiks paljuski asendada autokasutust. See vajab olemasolevate tänavate kohandamist ja ruumi ümberjagamist kaherattaliste liikluseks ning uute teede ehitamist. 

"Kesklinna piirkonnas on vajalik enamikel tänavatel jalgrattateede rajamiseks muuta liiklus ühesuunaliseks," öeldakse auditis. 

Tänavad ühesuunaliseks

Välja tuuakse, et ühesuunaliseks võiks muutuda näiteks Tolli tänav, Rootsi tänav Tallinna tänavast Rohu tänavani, Rohu tänava Rootsi ja Tallinna tänava vaheline osa, samuti Uus tänav ja Sepa tänav ning osaliselt ka Pargi tänav. Väiksemaid tänavalõike pakutakse välja veelgi. 

Ühesuunalistel tänavatel nähtaks ette jalgratturitele mõeldud tee loomist: praegu saab sellist lahendust näha Tuule tänaval.

TÄNAVATELE soovitatakse maha märkida jalgratturitele mõeldud teeosad, mis mõnes olukorras on ühiskasutuses.

FOTO: inseneribüroo Stratum

Infotahvli ettepanek

FOTO: inseneribüroo Stratum

Olemasolevatele tänavatele soovitatakse maha märkida jalgratturitele mõeldud teeosad, mis mõnes olukorras on ühiskasutuses, kuid kus eesõigus on ratturitel. 

Vallaarhitekt Mark Grimitliht kinnitas, et Kuressaarel on ambitsioon saada kõige ratta- ja jalakäijasõbralikumaks linnaks, milleks loob eelduse tema kompaktsus. 

"Kõik teenused on 15minutilise jalutuskäigu või rattasõidu kaugusel," tõdes Grimitliht. Stratumi koostatud uuringu eesmärk oligi tema sõnul leida võimalus võimalikult lihtsate vahenditega nagu näiteks tänavate joonimine jõuda parima lahenduseni. "Kahesuunalistelt autoteedelt anda tükike autoteest ka jalakäijatele," selgitas Grimitliht. 

Väiksemaid joonimisi on tema sõnul juba linnapildis näha. Tuleval nädalal alustatakse riigigümnaasiumi ehitamisega ja sellega kaasneb ka kooli ümbritsevate tänavate väljaehitamine. 

"Uue, Tolli, Pika tänava ühesuunaliseks muutmised on üks suund, mille poole liikuda, kuid kindlasti vajab see ka laiemat heakskiitu," ütles Grimitliht.

Kaks suurt ümberkorraldust

Analüüs tõi välja ka kaks suuremat ümberkorralduskohta, mis teeksid kogu linna liikluse üldiselt sujuvamaks. Need on Aia tänava läbimurre ning Talve ja Raudtee tänava ühendamine ringristmikuga Pihtla teel. Linnas on varem plaanitud ka Rohu tänava läbimurret Aia tänavale üle Pika tänava, kuid seda analüüs otstarbekaks ei pea. 

Talve ja Raudtee tänava ühendamine ringristmikuga Pihtla teel

FOTO: inseneribüroo Stratum

Grimitliht tõdes, et Aia tänava läbimurre pehmendaks kindlasti seda hirmu, mida tooks endaga kaasa liikluse hajutamine teistele tänavatele. Samas ütles ta, et Kuressaares tegelikult hajutamisega probleemi ei ole, sest linnaruum ei ole halvasti planeeritud ning tänavate läbilaskevõimed on piisavad. 

"Kui liita kokku mõlema suuna tipptunni autoliiklused Pihtla teel, J. Smuuli ja Tallinna tänaval ning suunata see kõik samal ajal ühesuunalisele tänavale, näiteks Pärna tänavale, oleks liiklusummiku loomine endiselt väljakutse," tõi ta näite.

Loe täismahus auditit SIIT.

Tagasi üles