UUS TN ÜHESUUNALISEKS? ⟩ Liikluskomisjon loendab enne otsustamist autosid

Andres Sepp
, Saarte Hääle tegevtoimetaja
Copy
Uus tänav paduvihma ajal.
Uus tänav paduvihma ajal. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Osa vallavalitsuse liikluskomisjoni liikmeid leiab, et Uue tänava ühesuunaliseks muutumisega hakkab koormus linnasüdames uuesti kasvama.

Kuressaare liiklusanalüüsi koostanud inseneribüroo Stratumi uuringu järgi tuleks Uus tänav muuta ühesuunaliseks suunaga Karja tänavalt Allee tänavale. See võimaldaks maha märkida jalgrattaraja ja luua tänava äärde autodele parkimiskohti.

29. juulil toimunud liikluskomisjoni koosolekul ei olnud osa komisjoni liikmetest välja toodud lahendusega ühte meelt. Hetkel on vallavalitsuse soov vähendada sõidukite liiklemist kesklinna südames.

"Samuti arvatakse, et väga suur osa liikluskoormusest läheb üle Pärna tänavale, mille ristmikud võivad tekitada liiklusõnnetusi, sest on ebapiisava nähtavusega," seisab komisjoni koosoleku protokollis. 

Enne Uue tänava küsimuse otsustamist soovib liikluskomisjon teada, palju sõidukeid kesklinna, Uut ja Pärna tänavat hetkel läbib. Selleks paigaldatakse tänavatele liiklusloendur.

Pärast andmete analüüsi tegeletakse küsimusega järgmisel liikluskomisjoni koosolekul edasi.

Stratumi uuringu järgi läbis Uue tänava Kaevu ja Karja tänavate vahelises lõigus tööpäeva jooksul mõlemas suunas kokku 1113 sõidukit. Valdav liikumissuund on kogu päeva ulatuses Kaevu tänava poolt Karja tänava suunas.

Suurim on liikluskoormus kella 12-13, kui loendatavat lõiku läbis 108 sõidukit ning õhtul pärast tööpäeva lõppu 17-18 (107 sõidukit).

Stratumi analüütikud pakuvad, et arvestades peamist liikumissuunda, võib arvata, et Uus tänavat kasutatakse kesklinnast mööda sõitmiseks nende poolt, kes ei soovi Tallinna tänavale minna.

"Uus tänava muutmisega ühesuunaliseks väheneb ka Kaevu tänava liikluskoormus ühes suunas. Isegi juhul, kui liikluskoormus suvehooajal neljakordistub, on tagatud ristmikel ja tänavatel piisav läbilaskevõime, et ei teki liiklusprobleeme.

Probleemid võivad ilmneda üksnes erandlike olukordade tõttu. Seega võib muuta sellisel juhul Pärna ja Uus tänav peateeks, tagades seeläbi antud tänavatel sujuv liiklusvoog. Seejuures on oluline antud ristmiku ohutustamine ning Kaevu tänaval liiklejate selge arusaamise loomine teeandmise kohustusest," seisab vallavalitsuse tellitud Stratumi uuringus. 

Liikluskomisjon

  • Jüri Linde – abivallavanem, komisjoni esimees
  • Mikk Tuisk – vallavanem
  • Enno Reis – teede peaspetsialist
  • Madis Pihel – ehitusinsener                                     
  • Mark Grimitliht–  vallaarhitekt
  • Marek Koppel – Kuressaare linnamajanduse juhataja
  • Matis Sikk – Kuressaare politseijaoskonna patrulltalituse juht
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles