"Minu jaoks on oluline, et elades Saaremaal on mul võimalus teha kaugtööd"

Copy
Kadri Arula.
Kadri Arula. Foto: SEB

Kliendi ülevaate ja digitaalsete lahenduste osakonna tooteomanik Kadri Arula vastutab panga klientidega suhtlemise eest virtuaalkeskkonnas. Ta teeb kaugtööd Saaremaalt nii oma kodust kui ka SEB Kuressaare kontorist. Mõned põhjused, miks Kadri soovitab SEB-d nii esimeseks töökohaks kui ka kogenud professionaalidele, kes uusi väljakutseid otsivad, on SEB inimesed, loomingulisus tööl ja vabadus.

Millega tegeleb sinu meeskond?

Minu meeskond vastutab selliste lahenduste eest nagu virtuaalne nõustaja, videokohtumised klientidega, veebipõhine kohtumiste broneerimissüsteem ja kliendikeskuse erinevad tarkvarad kõikidele Balti riikidele. Meie ülesanne on veenduda, et kõik süsteemid käiksid aja ja klientide nõudmistega kaasas, protsessid sujuksid, oleksid turvalised ning kliendiandmed oleksid kaitstud. Virtuaalne suhtlus ei lihtsusta mitte ainult meie klientide, vaid ka töötajate igapäevaelu, sest näiteks kohtumiste broneerimine toimub automaatselt ja klient viiakse panga konsultandiga kokku ajal, mis sobib mõlemale. Samuti on virtuaalne nõustaja kättesaadav reaalajas ilma ooteajata ja vastab klientide lihtsamatele küsimustele ilma nõustaja sekkumiseta. Üldiselt saab öelda, et seda liiki virtuaalne suhtlus tähendab paljude protsesside automatiseerimist ja lihtsustamist, mis muudab tööprotsessid efektiivsemaks ja laseb pangatöötajatel tegeleda rohkem selliste probleemidega, mis vajavad personaalset sekkumist, ning tegeleda klientidega asukohast olenemata.

Kui suur on see meeskond, kes seda kõike teeb?

Suhteliselt väike: meid on kokku üheksa. Minu töö tooteomanikuna on luua toodetele visioon ja panna see ajateljele. See aitab ette kujutada, kuidas soovime antud valdkonnas edasi liikuda, ning aitab seada meeskonnale selged prioriteedid edasisteks sammudeks.

Kas sinu igapäevatöö on loominguline või on kõik tegevused ette teada ja eelnevalt kirjeldatud?

Ei, ei ole ette teada. Ja parim asi minu ameti puhul on see, et ma saan tulla välja omaenda ideedega, mida ja kuidas teha. See tähendab, et pean lahtiste silmadega ringi käima, märkama valdkonnas ja tehnoloogias toimuvaid arengusuundi ja mõistma, mida me kõigest sellest kasutada saame. Mõte töötab pidevalt, kuidas saaksime asju veelgi tõhusamaks muuta. Selles mõttes on minu töö väga loominguline ja see on tõeliselt lahe.

Mille kallal te praegu töötate?

Me töötame mitme eri arenguetapis oleva projektiga. Mainida võiks uut kliendikeskuse lahendust, kuhu on plaanis lisada ka kõnerobot, mis on Balti riikides veel uudne ja vähe kasutuses. Samuti tegeleme mitme juturoboti lahenduse uuendusega, millest saavad loodetavasti kasu nii kliendid kui ka kliendikeskuse töötajad. Töötame nii tööaja planeerimise lahenduse kui ka olemasolevate süsteemide tänapäevastamise ja pilve viimisega.

Kas lähitulevikus saaksin ma kohtuda oma pankuriga virtuaalkontoris?

Miks mitte? Tegemist on ühe suunaga, kuhu poole me liigume. Eriti hea sihtgrupp selleks on eestlased, kes hea meelega väldiksid vahetuid kontakte (naerab). Juturobot ja tulevikus ka kõnerobot on tegelikult juba samm selles suunas, sest need võimaldavad kliendil pöörduda panga poole mistahes kellaajal ja selgitada probleemi vestluse käigus, ilma et peaks reaalse inimesega rääkima. See on oluline samm, sest annab ligipääsu digiteenustele ka neile inimestele, kes ei tunne end igapäevaelus tehnoloogiat kasutades mugavalt või vilununa. Kõneroboti puhul piisab telefonikõnest, millega igaüks hakkama saab. Ka videokohtumised on juba praegu meie igapäevaelu osa ja selles pole midagi uut. Seega ei ole virtuaalne kohtumine virtuaalnõustajaga ka kauge tulevik. Suurim takistus, mis meil tehnoloogia poolelt tuleb ületada, on tugi Balti riikide keeltele. Kuna eesti, läti ja leedu keel on suhteliselt väikesed, võtab automaatsete lahenduste loomine nende keelte jaoks rohkem aega. Teine oluline fookus, mis tuleb põhjalikult läbi mõelda, on kliendi isiku turvaline tuvastamine nii nõustamisel kui ka tehingute tegemisel virtuaalkeskkonnas.

Mis pakub sulle selles ametis kõige enam rahulolu?

Esiteks võimalus olla loominguline, mis on tänapäeval ka tehnoloogia valdkonnas vägagi asjakohane ja vajalik. Ausalt öeldes ei ole ma kunagi varem mõelnud, et ma olen loominguline inimene ja et ma saaksin seda tööl ära kasutada. See on olnud väga silmiavav. Teiseks võimalus olla mina ise, avaldada arvamust, rääkida kaasa ning vabadus teha iseseisvalt valikuid ja võtta nende eest ka vastutus. Samuti meeldib mulle, et mu töö ei ole rutiinne, vaid toob iga päev väljakutseid. Ma olen SEB-s töötanud kolm aastat ja õpin siiani iga päev midagi uut. Seega ei paista ka sellist hiilivat "mugavustsooni", kus areng peatuks. Mul on töökogemust rohkem kui 15 aastat ja SEB on kahtlemata koht, kus ma olen kõige rohkem tundnud tõelist meeskonnavaimu, tuge ja ühtekuuluvust. Ehk nagu öeldakse: töökollektiiv on nagu teine perekond. SEB-s on see tunne tõeliselt olemas. Ma ei ole mitte kusagil varem midagi sellist kogenud. Minu jaoks on väga inspireeriv ka see, et SEB-s on palju imelisi naisjuhte, kes on mulle suureks eeskujuks ja annavad usku, et kõik on võimalik.

Miks on SEB hea valik noortele, kes mõtlevad töötamisest IT-alal?

Esiteks sellepärast, et siin on innovaatiline ja loominguline töökeskkond ning SEB investeerib palju nii praktikaprogrammidesse kui ka oma töötajate koolitamisse. Samuti väärib mainimist töötingimuste paindlikkus, mis oli minu puhul oluline argument. Elades Saaremaal, oli mul võimalus teha kaugtööd juba enne koroonapandeemiat ja see võimalus on tänini olemas. Samuti saan ma külastada SEB kontorit Saaremaal, mida ma teen sageli, sest ma ei taha kohtuda inimestega ainult virtuaalses keskkonnas. Kolmas põhjus, miks ma SEB-d soovitan, on inimesed, kes siin töötavad. Alati on keegi, kes sind aitab, ning kolleegid on väga toetavad ja sõbralikud.

Sa oled õppinud IT-d ja töötanud mitmes ettevõttes. Miks sa valisid infotehnoloogia?

Juba kooli ajal huvitasid mind rohkem reaalained ja samuti arvutid, mis sellel ajal tavakasutajate koju alles hakkasid tekkima. Seega olin juba siis täiesti kindel, mida ma ülikoolis õppima hakkan. Minu ülikooliaastatel oli üpris haruldane, et tütarlaps õppis arvutiteadust ja mulle ei olnud nii tehniline ala alati lihtne, eriti kuna mul oli ka teine külg, mis armastas kunsti ja kirjandust. Mul vedas, et ma kohtasin inimesi, kes mind usaldasid ja uskusid minusse rohkem kui ma ise. Ma arvan, et tänu sellele ja mu enda julgusele just antud eriala valida, olengi ma jõudnud tööalaselt siia, kus ma täna olen. Minu esimene töökoht oli PRIA IT-abiliinis, seejärel töötasin erinevates ettevõtetes, nagu Gemalto, EMT ja Telia. Oma varasematel ametikohtadel olen ma tegelenud rohkem tehnoloogilise toe ja IT-arenduste poolega, kuid SEB-s liikusin ma äripoolele, tehes koostööd IT-ga, mis võimaldab mul maksimaalselt ära kasutada oma tugevaid külgi – kogemusi IT alal, suhtlusoskust ja loovust, et tulla välja uute ideede ja lahendustega ning tunda tõeliselt, et ma saan midagi paremaks muuta.

Millised on sinu hobid?

Ma armastan reisida. Uus hobi minu jaoks on sulgpall. Kontserdid, raamatud, teater – ei midagi liiga ekstreemset, vaid lihtsad asjad ja uued elamused.

Kadri Arula

Amet – tooteomanik, kliendi ülevaate ja digitaalsete lahenduste osakonna tooteomanik

Haridus – bakalaureuse kraad arvutiteaduses; ärijuhtimise magister, ettevõtlus ja tehnoloogia juhtimine, Tartu Ülikool

Tagasi üles