Supertoidumehed on valmis maailma vallutama

KÕRGELE JA KAUGELE: Teet Torim ja Sven Nuum kinnitavad, et kui Iirimaa turg käes, sihivad noored mehed oma toodetega juba USA turule.

FOTO: Alina Birjuk

Boost Yourselfi supertoidusegude tootjad on jõudnud ettevõtte arengus järgmisesse faasi ja üritavad ühisrahastuskampaaniaga kokku saada 300 000 eurot, et siseneda Iirimaa turule.

Saaremaal mõned aastad tagasi käima lükatud ettevõte hakkas ühisrahastusplatvormil Funderbeam raha koguma loetud päevad tagasi eesmärgiga saada vähem kui kuuga kokku 300 000 eurot.

Ettevõtte üks asutajatest Teet Torim tõdes, et plaanitav investeering on lähtunud äriplaanist, mille nad panid koos ettevõtte teise asutaja Sven Nuumiga kokku sügisel. Konkreetne summa annab neile võimaluse investeerida uue sihtturu käivitamisse. “Sel aastal on plaanis teha Iirimaal käivet 400 000 eurot,” rääkis Torim.

Lisaks sisaldab see investeeringu kaasamine omakorda investeeringut tootearendusse. Noored ettevõtjad plaanivad sel aastal turule tuua 15 uut toodet ja sisenevad ka n-ö uude kategooriasse kolme uue tootega. “Uued tooted, uus kategooria, uus turg annavad selle aasta planeeritavaks käibeks 1 miljon eurot,” avaldas Torim.

Keeruline ja kulukas

Boost Yourselfi tooteid on seni üle maailma väga palju just Instagramist avastatud ja tellimusi on tulnud siiamaani 43 riigist. Praegu näevad noored mehed aga võimalust minna fookusega täpsemaks ja võtta ette turg, kuhu siseneda sama tugevalt kanda kinnitama, nagu praeguseks Eestis tehtud on.

“Üle maailma kasvada on keeruline ja kulukas,” kinnitas toidusegude tootja. Torimi ja Nuumi senised ekspordi kasvatamise võimalused on siiani olnud piiratud nende endi rahakoti suuruse tõttu. “Seda, mis Eestist üle jääb, saab kasutada. Kord on see 500 eurot, siis 1300 eurot ja vahel mitte midagi,” selgitas Torim.

Viimased kaks aastat ongi nad otsinud head sihtturgu, kuhu siseneda. “Nüüd oleme leidnud hea turu, mida vallutada – Iirimaa.” 

Samad mured, mis Eestis

Iirimaa on Torimi sõnul nende jaoks väga loogiline valik. “Oleme näinud klientide head vastuvõttu meie toodetele ja suudame turule pakkuda uudset lahendust tervislikuks toitumiseks,” kinnitas ta.

Ettevõtjad on sügisest saati süvitsi uurinud Iirimaa turgu ja konkurentsi ning leidnud, et neil on hea võimalus seal oma tooteid pakkuda. “Iirimaa inimestel on tervisega samad mured, mis Eestiski: liigne kehakaal, väsimus, kerged haigestumised jne. Meie tooted saavad pakkuda lahendusi nendele murekohtadele.”

Kord on see 500 eurot, siis 1300 eurot ja vahel mitte midagi.

- Teet Torim

Torim ja Nuum on praeguseks nn butiikäriga tegelenud kolm ja pool aastat. “Väikselt omade vahenditega kasvad nii palju, kui raha üle jääb,” rääkis Teet Torim. “Kui näeme võimalust äri kasvatamiseks ja ise ka seda usume, siis ma ei näe mingit varianti sellest võimalusest mitte kinni haarata,” tähendas ta.

Iirimaa turu jätkuks on eesmärk siseneda USA turule. Esimesi samme selleks tehakse 2021. aastal.

Kasum annab kindlust edasi liikuda

Kõneldes ettevõttest arvude keeles, siis 2018. aasta käive oli BoostMe OÜ-l 349 000 eurot, sellest kahjum 55 000 eurot. Aasta enne seda oli käive aga 492 000 eurot ja kasum 30 000 eurot. “3,5 aastaga oleme teinud kokku 964 000 eurot käivet,” nentis ettevõtte üks asutajaist Teet Torim.

Uue äriplaani valguses oli tänavuse esimese kvartali käibetulemus Torimi sõnul väga hea. “Ületasime eelmise aasta 15,6 protsendiga ja püstitatud eesmärki 1,9 protsendiga. Kõik kuud oleme olnud ka kasumis ja liigume õiges suunas,” rõõmustas ta.

Kasvuga Eestis on ettevõte jõudnud punkti, kus koduturu jaoks on vaja tooteid pidevalt edasi arendada ja luua uusi lahendusi, mis inimestele meeldivad. “Oleme tugevalt täiustanud ka meeskonda ja praeguseks on meil eraldi inimene, kes veab kõiki tootearendusprojekte,” lisas Torim. Kahemehefirmana alustanud ettevõttes töötab praeguseks üheksa inimest.

Tagasi üles