Mäebe bussipeatus maksab 10 000 eurot (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mäebe bussipeatus.
Mäebe bussipeatus. Foto: Saarte Hääl

Mäebe küla elanikud tahtsid vaid bussipeatuse tähist, kuid ehitada tuleb sisuliselt kogu bussipeatus.

Sõrve poolsaare Mäebe küla elanike soovitava bussipeatuse rajamise peab Torgu piirkond sellele soovile kindlaksjäämise korral ise oma teederahast kinni maksma. Heal juhul mõni kord päevas peatuva bussi jaoks on vaja rajada teetaskud ja võtta maha võsa, kuid Saaremaa valla eelarves sellist raha ei ole.

Mäebe küla elanikud soovisid vaid bussipeatuse tähist, mis annaks võimaluse bussijuhilt peatumist paluda. Muidu bussijuhid soovitud kohas ei peatu. Praegune bussipeatus asub küla teises otsas ning osal inimestel tuleb peatusest kojujõudmiseks kõndida mööda teeserva oma kilomeetri jagu. Vanemad inimesed tulevad aga linnast tavaliselt suurte toidukottidega ning tihti liigub seda teed ka lapsi.

Saaremaa vald uuris maanteeametist võimalusi ja sai teada, et neil palutakse kaaluda avatud taskutega peatuse rajamist ja vajaliku nähtavuse tagamiseks tuleb teha raiet. “2019. aasta tee-ehituskavas ei ole Mäebesse peatuse rajamist planeeritud, palume kohalikul kogukonnal kaaluda, kas on otstarbekas kohalike teede parendamiseks ettenähtud vahendid suunata peatuse ehitusse. Avatud taskutega peatuse maksumus koos projekteerimisega on 5000–10 000 eurot, kui arvestada juurde veel raie, siis üle 10 000 euro,” seisab valla transpordinõuniku Karl Tiitsoni koostatud kirjas Torgu teenuskeskusele.

Mäebe külavanem Annika Ellervee ütles, et summa tundub ikka väga suur. Külavanema sõnul teevad nad vallale rahastamiseks taotluse. 

“Aja edenedes kehtestatakse bussipeatustele samamoodi uued tingimused, nagu ka teistes valdkondades,” selgitas valla meediaspetsialist Risto Kaljuste. “Seepärast võivad uuemat tüüpi bussipeatuste läheduses asuda ka vanemad, kohati isegi ohtlikuna tunduvad bussipeatused. Siinkohal ei saa vald uute peatuste loomisel tingimustest mööda vaadata.”

Maanteeameti planeeringute menetlemise talituse peaspetsialist Marek Lind märkis, et liiklussageduse järgi on Mäebel oleva 4. klassi teel lubatud rajada peatusi ka osaliselt sõidurajal. Siiski on tegemist ohtliku koha teekattemärgisega tähistatud teelõiguga ning peatused tuleb rajada avatud taskutega ja parandada ühtlasi nähtavust.

Tagasi üles