Saada vihje

Saarte Liinid tähistas sünnipäeva konverentsiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

AS Saarte Liinid võttis oma 25. aastapäeva konverentsil luubi alla muutused Läänemerel ja selle ümber.

"Kahekümne viies tegevusaasta on Eesti mõistes pikk aeg," ütles Kuressaares Thule koja saalis konverentsi avanud Villu Vatsfeld, Saarte Liinide juhatuse esimees, kes eile astus üles moderaatori rollis. "Meil on, mida meenutada ja kuhu suunduda."

1994. aastal asutati Saarte Liinid kuue sadama baasil lihtsa eesmärgiga – tagada kvaliteetne ühendus Eesti asustatud saartega.

Veerand sajandiga on Saarte Liinidest saanud üle-eestiline ettevõte. Praegu haldab riigile kuuluv äriühing aga 18 sadamat – lisaks meresadamatele ka järvesadamaid Piirissaaret ja Laaksaaret.

"Saarte Liinid on üks vähestest riigi äriühingutest väljaspool Tallinna," lausus Vatsfeld. "Meie käes on põhja-, lõuna-, ida- ja läänepoolseim sadam."

1995. aastal tehti kõigil liinidel kokku 22 995 reisi ning veeti üle miljon reisijat ja 300 000 sõidukit. Praegu tehakse samuti alla 30 000 reisi aastas, aga reisijate arvuks prognoosib Saarte Liinid tänavu 2 600 000, sõidukeid 1,1 miljonit.

"Kõige suurema panuse annab siin suursaarte liinidel tegutsev TS Laevad," märkis Vatsfeld.

Saarte Liinid toetab ka regionaalset ettevõtlust, kuna ühingu hallatavate sadamate kaudu veetakse saartelt välja ja tuuakse saartele erinevaid kaupu. Saartelt väljaviidud kaupade kogus on 1995. aasta 56 000 tonnilt kasvanud pea miljoni tonnini.

Eilse konverentsi esinejatest astus kõigepealt kuulajaskonna ette Eesti teaduste akadeemia president, TTÜ küberneetika instituudi rannikutehnika professor Tarmo Soomere. Kui tema rääkis muutustest merel, siis ettevõtja ning transiidi- ja transpordieksperdi Raivo Vare teema oli muutused geopoliitikas. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) kantsler Ando Leppiman keskendus muutustele energeetikas. MKM-i transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja Indrek Gailan võttis aga luubi alla muutused transpordis.

Konverents lõppes Saarte Liinide juhatuse vastuvõtuga esinejatele, osalejatele ja koostööpartneritele.

Tagasi üles