Viimase aasta jooksul uue sadamakai ja konsoolkraana saanud Nasva jõesadamas jätkuvad ehitustööd ka sel aastal.
Nasva sadama vuntsimine jätkub sel aastal uue hooga
Nasva jõesadama rekonstrueerimise II etapi riigihankel seitsme pakkuja hulgast väljavalitud Wolkar OÜ remondib sadama püüniste hoidmise hoone ja asfalteerib osaliselt sadama territooriumi. Odavaima pakkumise teinud Wolkar OÜ küsib töö eest 139 454 eurot koos käibemaksuga. Töö peab olema tehtud 30. juuniks.
Nasval registreeritud üldehitusfirma Wolkar OÜ möödunud aasta suurimad objektid Saaremaal olid Orissaare lasteaia ja Orissaare gümnaasiumi hosteli rekonstrueerimine, Muhu Liiva keskuse betooni- ja müüritööd ning Saare Fishexport´i kalakuivati ehitus.
2018. aasta novembris lõppenud Nasva jõesadama rekonstrueerimise esimese etapi käigus uuendati sadamakaid ja süvendati kaiesist. Esimese etapi tööd tegi saarlaste ettevõte OÜ BauEst, kes küsis riigihankel selle eest veerand miljonit eurot ilma käibemaksuta. PRIA andis ehitustööde jaoks 200 000 eurot, millele vald lisas omalt poolt 50 000 eurot.
Möödunud aasta lõpus sai Nasva jõesadam paatide tõstmiseks vana veneaegse kraana asemele uue konsoolkraana, millega eelkõige tõstetakse kalurite paate. Kraana osteti osaühingult Eesti Kraanavabrik, kes küsis kraana eest 59 608 eurot koos käibemaksuga. Hange korraldati Euroopa merendus- ja kalandusfondi rakenduskava 2014–2020 toetusmeetme raames.
Nasva jõekalasadama kutseliste kalurite ühingu liige Kaido Tiit (fotol) ütles, et tänavuste ehitustöödega pole sadama arendusplaanid veel sugugi lõppenud. Kui õnnestub raha saada, tahetakse kindlasti korda teha niinimetatud kalurite maja, kus kalamehed oma püügivahendeid hoiavad ja omavahel suhtlevad.
Ühingu juhatuse liige Mart Undrest on öelnud, et Nasva jõesadam on üks vähestest Saare maakonna sadamatest, mille puhul saab rääkida kalapüügist kui tööstusharust. Lisaks toimetavad sadamas ka harrastuskalurid. Nasva jõesadamas lossitakse keskeltläbi pool maakonna rannakalast.