PÄÄSTEOPERATISOON KÄIB Parvlaev Amalie vajus teel Ruhnust Kihnu kreeni

Regina Malk
, veebitoimetaja
Copy
Ruhnust Kihnu teel olnud praamlaev Amalie vajus kreeni ja politsei- ja piirivalveamet käivitas päästeoperatsiooni.
Ruhnust Kihnu teel olnud praamlaev Amalie vajus kreeni ja politsei- ja piirivalveamet käivitas päästeoperatsiooni. Foto: Urmas Luik

Neljapäeva õhtul kella 20 paiku teatati, et Ruhnust Kihnu teel olnud praamlaev Amalie oli vajunud kreeni ja laeva reisijad võivad olla ohus. PPA käivitas päästeoperatsiooni ja evakueerib pardalt inimesi.

Päästetöödesse kaasati koheselt PPA lennusalga kopter ning vabatahtlikud ja kutselised merepäästjad Kuressaare, Pärnu ja Ruhnu üksustest ja mereväelaev Valve. Praamlaev pööras pärast kreeni vajumist tagasi Ruhnu poole.

Põhja prefektuuri operatiivjuht Taavi Kirsi sõnul viibis praamlaeva Amalie pardal kreeni vajumise hetkel 15 inimest – 12 reisijat ning kolm meeskonnaliiget. „Kopterimeeskond evakueeris praamlaevalt seitse inimest Ruhnu saarele, kellest üks vajas arstiabi ja toimetati Pärnu haiglasse. Seejärel naases kopter tankimiseks Tallinnasse, kuid inimeste evakueerimisega jätkati sündmuskohale saabunud veesõidukitega ning praeguseks on praamlaevale jäänud 5 inimest. Päästetööd jätkuvad ning PPA kopter jõuab sündmuskohale umbes poole tunni pärast. Hetkel on praamlaev jätkanud ka ise liikumist Ruhnu poole ning on saarest nelja ja poole meremiili kaugusel.“

Kell 4.27 saabus teade, et piirkonnas oleva ebasoodsa tuule suuna ja laeva kreeni tõttu on Amalie katsed Ruhnu sadamasse siseneda ebaõnnestunud ning vastu on võeti otsus, et kõige ohutum on sõita Läti ranniku suunas.

Amalie koos viie inimesega pardal on võtnud kursi Läti poole ning teda saadavad kolm päästealust. PPA kopter on Ruhnu saarel ning vajadusel valmis reageerima, samuti on Läti omalt poolt Amaliele ühe laeva vastu saatnud.“

Põhja prefektuuri operatiivjuht Taavi Kirss lisas täna hommikul, et praeguseks on praamlaev Amalie mõned tunnid sõitnud madalal käigul Läti ranniku suunas ning seni on kõik hästi. : "Laeva kreen on püsinud alates kreeni vajumisest siiani stabiilne varieerudes 10 ja 15 kraadi vahel. Tõenäoliseks kreeni minemise põhjuseks oli laeval oleva lasti – sõidukite – liikuma pääsemine" rääkis Kirss.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles