Saada vihje

Praamihanke teistkordne äpardumine seab TS Laevad surve alla

RETROGALERII: Parvlaeva Regula tulek liinile 1997. aastal.
RETROGALERII: Parvlaeva Regula tulek liinile 1997. aastal. Foto: Mati Oolup / Oma Saar / Saarte Hääl

Riigilaevastik ei suutnud leida viienda parvlaeva ehitajat ka teisel katsel. TS Laevad peab nüüd kaaluma, kas teha kallis klassiremont Väinamere vanakesele Regulale või otsida järgmisest suvest hädavajalikku lisaparvlaeva turult.

Riigilaevastik on kulutanud uue põlvkonna laeva ehitaja otsimisele üle kahe aasta. Esimesel korral loodeti ultramoodne parvlaev, millest tookord räägiti kui vesinikukütusel töötavast, valmis saada 2026. aastaks ja liinile pidanuks ta tulema oktoobris.

2024. aasta suveks oli selge, et sellist laeva meile keegi ei ehita, põhiliselt ulmelise vesinikutehnoloogia nõude tõttu osutusid kõik pakkujad kaugelt liiga kalliks. Riik eeldas 40-miljonilist kulu, kuid pigem kujunesid pakkumiste hinnad kordi kõrgemaks.

Tagasi üles