Parema palgaga bussifirmal on Saaremaa hankel rohkem lööki

Ain Lember
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: unsplash.com

Esmakordselt saavad Saare maakonna ühistranspordi hankel osalevad bussifirmad hankel lisapunkte bussijuhile kõrgema töötasu maksmise eest.

Kui hankel osalev bussifirma maksab bussijuhile minimaalselt 1200 eurot (bruto) kuus, siis antakse pakkumusele 5 punkti. Kui pakkuja maksab bussijuhile minimaalselt 1000 eurot (bruto), saab ta juurde vaid 2 punkti.

Viis punkti annavad hankel ka metaangaasil sõitvate sõidukite kasutamine, alkoluku olemasolu ja esitatud tingimustele vastavate talverehvide kasutamine. Samuti sõltub punktide hulk bussi vanusest – mida uuem buss, seda rohkem punkte. Madalaim pakkumus annab pakkujale aga 70 punkti.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhtivekspert Aini Proos ütles, et bussijuhtide palgataset ei ole pakkumiste hindamisel varem kasutatud, samas on bussijuhtide palgaküsimus viimastel aastatel teravalt üleval olnud. 

20 miljonit eurot on lepingu maksumus.

- Karl Tiitson

Kui vedajad ei arvesta pakkumist tehes piisava töötasu vajadusega, siis ei ole võimalik ka kogu lepinguperioodi jooksul saavutada soovitud töötasutaset. 

Lisades palgakriteeriumi hanketingimustesse, saab selle täitmist ka kontrollida ning see tagab bussijuhtidele hankes pakutud palgataseme, rääkis Proos. Seetõttu on nii transpordi ametiühing kui ka autoettevõtete liit korduvalt maanteeameti poole pöördunud, et tõsta bussijuhtide minimaalset palgataset ka avaliku teenindamise lepingute alusel teenindatavatel liinidel.

Avalikku liinivõrku teenindavate bussijuhtide keskmise töötasu aluseks on praegu “Sõitjateveo üldtöökokkulepe 2017–2019”, mille kohaselt ei tohi bussijuhtide põhitöötasu alammäär olla 2019. aastal väiksem kui 945 eurot kuus täistööaja eest.

Saare maakonna avaliku bussiliiniveo kolmapäeval avatud hankele esitas pakkumise viis ettevõtet.  Saaremaa valla transpordinõunik Karl Tiitson ütles, et kuna hange on mahukas, siis peab otsus olema väga kaalutletud ja võitja väljaselgitamine võib võtta aega paarist nädalast kuni ühe kuuni.

Leping vedajaga sõlmitakse 10 aastaks, mille jooksul läbivad liinibussid ligemale 19 miljonit kilomeetrit. Lepingu rahaline maksumus on umbes 20 miljonit eurot. Kuna kümme aastat on pikk aega, siis võib selle aja jooksul muutuda nii liinikilomeetrite hulk kui ka rahaline maht, rääkis Tiitson.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles