Tasuta bussisõit tõi ennenägematul hulgal uusi peatusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
KARL TIITSONI sõnul ootab Saaremaa vald jätkuvalt inimeste ettepanekuid nii liinivõrgu muudatuste kui ka lisapeatuste osas, et ühistransport oleks kättesaadavam kõigile, kes seda kasutada soovivad.
KARL TIITSONI sõnul ootab Saaremaa vald jätkuvalt inimeste ettepanekuid nii liinivõrgu muudatuste kui ka lisapeatuste osas, et ühistransport oleks kättesaadavam kõigile, kes seda kasutada soovivad. Foto: Egon Ligi / Saarte Hääl

Alates tasuta ühistranspordi sisseseadmisest möödunud aasta 1. juulil on Saaremaa valda rajatud 13 uut bussipeatust, mida on oluliselt rohkem kui varem.

Saaremaa valla transpordinõunik Karl Tiitson ütles, et enne tasuta bussisõidu kehtima hakkamist sai maakond aastas juurde parimal juhul 1-2 peatust, sageli aga mitte ühtegi. Tema  hinnangul andis  tasuta bussisõit ühistranspordile liikumisvõimalusena kaalu juurde ning pani inimesed mõtlema selle parema ärakasutamise peale.

Tiitson rääkis, et uusi peatusi taotlevad põhiliselt lapsevanemad, kes peavad laste kõndimist maantee ääres ohtlikuks, või eakad inimesed, kelle jaoks on olemasolevate peatusteni kõndimine liiga vaevarikas. Mitu uut peatust tekkis seoses Leisi koolibussi asendamisega maakonnaliiniga, õpilaste sõitmisega on seotud ka mõned teised peatused.

Praegu on vallas kaalumisel veel mitu uut peatust, mida elanikud on soovinud. Näiteks Saarte Hääles jutuks olnud Mäebe peatus sai maanteeametilt kooskõlastuse tingimusel, et sellel teelõigul oleksid bussipeatused rajatud avatud taskutega ning raietega oleks tagatud normikohane nähtavus. Et uute bussipeatustega seotud kulud, nagu peatusetaskute, teepeenralaienduste, platvormide, istepinkide vms ehitamine, tuleb kanda vallal, pole kõigile soovidele kahjuks vastu tulla võimalik. Juhul kui bussipeatuse rajamine piirdub ainult posti püstipanemisega ja maksab 50 eurot, pole muidugi probleemi.

Samuti Saarte Hääles kajastatud Mändjala Laiaselja peatuse rajamisega vald ei kiirusta. Kuna Sõrve maantee läheb 2021. aastal rekonstrueerimisele, siis oleks peatus mõistlik välja ehitada koos tee rekonstrueerimisega.

Tagasi üles