Saada vihje

Tenno autokoolis saab mootorrattajuhiks õppida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artikli foto
Foto: Saarte Hääl

Värskelt sõlmitud koostööleping ML Autoservice’iga võimaldab Tenno autokoolil teoks teha ammuse plaani alustada A-kategooria juhtide koolitamist.

Autokooli juhataja Taavo Tenno ütles, et plaan mootorrattajuhte koolitada on autokoolil olnud juba aastaid, kuid siiamaani pole avanenud sobivat võimalust seda teoks teha. “Nüüd otsustasime koos Honda keskuse ML Autoservice’iga selle plaani ellu viia,” sõnas Tenno. Autokooli tingimuseks oli sealjuures soetada igale kategooriale vastav mootorratas ja kogu nõuetele vastav varustus, mida lepingu teine pool ka võimaldas.



2001. aastal tegutsemist alustanud autokool pole Tenno sõnul A-kategooria juhtide koolitust varem saanud pakkuda osalt ka seetõttu, et B-kategooriaga tegelemine on võtnud suurema osa ajast. Autokooli juhataja tõdes, et õpilaste üldarv on viimasel ajal küll pisut vähenenud, kuid grupid on endiselt täis ja tööd jagub. Töö rohkust näitab ilmekalt ka see, et kuigi mootorrattajuhtide koolitusele pole otseselt veel reklaamigi tehtud, on 10. aprillil algavateks kursusteks kirjas juba 15 inimest.



Esmase kogemuse saab simulaatorilt


Lisaks õppesõitudeks soetatud kolmele mootorrattale saadi Honda keskuselt tasuta kasutada motosimulaator, mida vähemalt Saaremaal ühelgi teisel autokoolil Tenno sõnul pole. Autopoe juhataja Maidu Lempu teadis omalt poolt lisada, et taolist uhket abivahendit pole teadaolevalt ühelgi Eestis tegutseval autokoolil.



“Honda eesmärk on panustada ohutusse liiklemisse ja simulaator võimaldab ohutult sõitma õppida ilma kukkumata,” selgitas Lempu sõidusimulaatori olulisust. “Pärast simulaatorisõidu sooritamist näitab see ära sooritaja tehtud vead – kas ületasid kiirust või unustasid suunatuld näidata.”


Tenno sõnul on simulaator hea aga just nendele, kes ei ole varem sõiduga kokku puutunud. “Et nad saaksid mingi kindluse ja nägemuse sellest, mis neid ees ootab,” põhjendas ta.



Turvalised õppesõidumootorrattad


Honda keskuse klienditeenindaja Kalle Kirsi sõnul on kõik kolm mootorratast (CBF 125, VTR 250, CBF 600NA – toim) ideaalsed õppesõiduvahendid. Suurimal neist on ABS-pidurisüsteem. “See võimaldab eriti turvaliselt pidurdada, just meie teedel, kus võib igasuguseid ootamatusi ette tulla,” selgitas Kirss.



CBF 600NA on Kirsi sõnul mujal Euroopas enamlevinud autokoolides kasutatav õppesõidumootorratas. Seda enam, et Kuressaares kasutusse võetav sõiduriist varustatakse õppesõiduratta jaoks väljatöötatud spetsiaalse kaitseraudade komplektiga. Mis on aga samaväärselt tähtis – kiivrid varustatakse kahepoolse blue-tooth-sidesüsteemiga, et õpilane saaks õpetajalt küsida täiendavat infot. Kalle Kirsi sõnul pole Saaremaal kahepoolset sidesüsteemi varem kasutatud. “See ongi kõige uuenduslikum teema praegu motokoolitustel,” tõdes ta.

Kommentaarid
Tagasi üles