Saada vihje

Taavo Tenno autokool on üks tugevamaid Eestis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
VÕIB RAHUL OLLA KÜLL: Taavo Tennol pole põhjust torisemiseks – tubli on nii autokooli meeskond kui ka õpilased.
TAMBET ALLIK
VÕIB RAHUL OLLA KÜLL: Taavo Tennol pole põhjust torisemiseks – tubli on nii autokooli meeskond kui ka õpilased. TAMBET ALLIK Foto: Saarte Hääl

Tänavu üheksa kuu jooksul on Taavo Tenno autokoolis saanud juhiloa esimesel katsel kätte 74 protsenti kursuse läbinutest.

Ajaleht Postimees seadis hiljuti paremusjärjestusse autokoolid, kus 2015. aasta üheksa kuu jooksul tehti vähemalt 120 B-kategooria eksamit. Sellesse edetabelisse jõudis ka Kuressaares tegutsev Taavo Tenno autokool, mis platseerus Eesti arvestuses 2. kohale.

Tabelis on toodud kaks näitajat: esimesel katsel läbisaanute protsent ja üldine läbisaanute protsent, mis näitab, kui paljud läbisid eksami teisel või enamal katsel.

Taavo Tenno autokoolis sai esimesel katsel load kätte 74% õpilastest. Teisel katsel läbisaamise protsent oli seal 69,8. Võrdluseks: paremusjärjestuses esikohal olevas Sõiduõppe ABC autokoolis sai esimesel katsel juhiloa kätte 76,8%i õpilastest ja üldine läbisaamise protsent oli seal 71,4.

Taavo Tenno autokooli omanik ja sõiduõpetaja Taavo Tenno tõdes, et paremusjärjestuses nõnda kõrgele kohale jõudmine on autokooli jaoks kahtlemata rõõmustav. “See oli meile väga meeldiv üllatus,” tunnistas ta. Tänavu üheksa kuuga on tema autokoolis kursustel käinud ja eksami teinud 169 inimest.

Eksamilt läbisaamise protsente kommenteerides leidis Tenno, et nendega võib iseenesest rahule jääda. “74 protsenti on ju hea, arvestades, et hindamine on läinud aina rangemaks. Üleüldisel foonil on see ikka väga hea protsent,” lausus ta.

Kui analüüsida seda, kas 23 kohustuslikust sõidutunnist ikkagi piisab juhiloa kättesaamiseks, siis leidis Taavo Tenno, et arvestades Saaremaa suhteliselt rahulikku liiklust, on see sõidutundide arv täitsa mõistlik. Samas oleneb palju siiski õppijast endast ja kahtlemata ka sõiduõpetajast.

Kui on teada, et inimene pole kunagi varem roolis istunud ja ebakindlust on rohkem, on nad soovitanud õpilasel võtta endale lisaks sõidujuhendaja, kelle saab maanteeameti büroos hõlpsalt vormistada. “Selge see, et tööd tuleb teha. Aga meeskond on olnud hea – õpetajad on meil väga head,” kinnitas Tenno.

Aeg-ajalt tullakse ka mandrilt Kuressaarde sõidueksamit tegema, ent valdavalt on sellistel juhtudel tegu siiski saarlastega, kes mandril koolis või tööl käivad. Hea on Taavo Tenno sõnutsi see, et positiivse tendentsina on hakatud sel juhul ka sõidutunde võtma enne Kuressaares eksami tegemist just siin. Mitte et sõidutunnid on tehtud nt Tallinnas ja tahetakse eksamiga n-ö lihtsalt ühele poole saada suhteliselt vähese liiklusega Kuressaares. Kui ainult eksami siin tegemisele panustada, siis on läbikukkumise tõenäosus suurem – siinsed tänavad ja nurgatagused ei ole algajale juhile lihtsalt piisavalt tuttavad. “Mütsiga siia lööma tulla ei tasu, kuid mõni siiski tuleb,” möönis Tenno.

Taavo Tenno autokoolipere on iseenesest väike ja tubli: autokoolis on neli sõiduõpetajat ja kaks teooriaõpetajat, üks esmaabiõpetaja ja sekretär.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles