Lennuhange lendas omadega vastu taevast (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
IGASUGUSEKS LENNUKIKS VALMIS: Kuressaare lennujaama direktori Mati Tangu sõnul ei muuda praegused vaidlused nende jaoks midagi. “Kui tuleb suurem lennuk ühel heal päeval, siis meil on igasuguseid skeeme valmis mõeldud ja hakkame neid rakendama. Kui ei tule, läheb asi edasi nii, nagu seni – ikka tublilt,” kinnitas Tang. Klientide seisukohast on samas mõistetav nende nördimus, kui lubatud suurem lennuk neid juunist lennuväljal ikkagi ei oota.
IGASUGUSEKS LENNUKIKS VALMIS: Kuressaare lennujaama direktori Mati Tangu sõnul ei muuda praegused vaidlused nende jaoks midagi. “Kui tuleb suurem lennuk ühel heal päeval, siis meil on igasuguseid skeeme valmis mõeldud ja hakkame neid rakendama. Kui ei tule, läheb asi edasi nii, nagu seni – ikka tublilt,” kinnitas Tang. Klientide seisukohast on samas mõistetav nende nördimus, kui lubatud suurem lennuk neid juunist lennuväljal ikkagi ei oota. Foto: Maanus Masing/Saarte Hääl

Riigihangete vaidlustuskomisjon rahuldas OÜ Regional Jet vaide ja tühistas suursaarte lennuliinide hanke tulemuse. See tähendab aga, et uut suurt lennukit ei pruugi saarlased pealinna liinil näha niipea.

Nordica tütarfirma Regional Jet vaidlustas enda kvalifitseerimata jätmise ja JSC Aviation Company Transaviabaltika pakkumuse edukaks tunnistamise, hankelt kõrvaldamata jätmise ning nõudis kvalifitseerimise otsuste kehtetuks tunnistamist maanteeameti korraldatud suursaarte lennuliinide teenindamise riigihankes.

Senine leping pikeneb

Maanteeameti liiklusdirektor Meelis Telliskivi kinnitas, et VAKO rahuldas kõnealuse vaidlustuse. Maanteeamet teeb Telliskivi kinnitusel omalt poolt kõikvõimaliku, et reisijate jaoks ei muutuks sellest midagi. “Ning et vedu suursaarte ja mandri vahel jätkuks ka siis, kui uue lepingu sõlmimine peaks viibima,” tähendas ameti liiklusdirektor. Esimese sammuna plaanib maanteeamet Telliskivi sõnul pikendada seni liini teenindanud vedaja ehk Transaviabaltikaga avaliku teenindamise lepingut. Ehkki maanteeameti andmeil ei saa seda kindlalt veel öelda, sest läbirääkimised Transaviabaltikaga alles kestavad, võib see tähendada, et juuni algusest jätkab liinide teenindamist ilmselt sama, 19-kohaline lennuk, mis praegu. “Suure tõenäosusega nad jätkavad, aga millise lennukiga, seda hetkel siiski ei tea,” täpsustas maanteeameti avalike suhete peaspetsialist Merit Mähar

Meelis Telliskivi lisas, et vastavalt ühistranspordiseadusele on neil võimalik pikendada seni liini teenindanud vedajaga avaliku teenindamise lepingut samadel või uutel tingimustel kuni vedaja leidmiseni, aga seda mitte kauemaks kui kaheks aastaks. “Alustasime kohe läbirääkimisi olemasoleva lepingu pikendamiseks, et teenus ei katkeks,” kinnitas Telliskivi. “Transaviabaltika on meile kinnitanud, et neil on igati huvi jätkata vedude teostamist.”

Veninud kümme kuud

Maanteeameti riigihange suursaarte lennuliinide teenindamiseks on kestnud praeguseks juba kümme kuud. Maanteeamet tunnistas tänavu aasta alguses riigihanke menetluse käigus esiti edukaks küll ka OÜ Regional Jet pakkumuse, aga jättis selle viimaks siiski kvalifitseerimata. Transaviabaltika pakkumuse amet samas nii kvalifitseeris kui ka tunnistas edukaks.

Regional Jeti pakkumuse mittekvalifitseerimise põhjusena tõi maanteeamet ettevõtte negatiivse omakapitali, jättes arvesse võtmata, et vaidlustaja esitas oma 51-protsendilise osaniku, AS-i Nordic Aviation Group tagatise.

VAKO, kuulanud ära mõlemad osapooled, leidis, et hankija ehk maanteeameti otsus Regional Jeti kvalifitseerimata jätmise kohta tuleb kehtetuks tunnistada. Tulenevalt sellest otsusest kuulutas VAKO kehtetuks ka Transaviabaltika pakkumuse edukaks tunnistamise. Transaviabaltika tahtis alates tänavu 1. juunist hakata Kuressaare liini teenindama 46-kohalise ATR42-300 tüüpi lennukiga.

Mullu juulis väljakuulutatud hanke tingimusi maanteeamet algul täpsustas, novembris kuulutas aga hanke kehtetuks. Uus hange kuulutati välja detsembris ning selle tähtaeg oli jaanuaris. Muu hulgas muutis maanteeamet hanke tingimustes Kuressaare liini lennuki istekohtade arvu 33-lt 40-le. Hange aga vaidlustati ja selle tähtaeg lükkus veebruari. Lähtuvalt viimastest arengutest on maanteeametil nüüd kümme päeva, et omakorda vaidlustada VAKO otsus halduskohtus.

Tagasi üles