Vald ei välista kesklinna suvist autovabadust (2)

Mehis Tulk
, toimetaja
Copy
SIDUR JA PIDUR: Gaasi ei tohi kesklinnas sõites küll muljuda, sest siis läheb kiirus üle 10 km tunnis. Samuti peaksid jalgratturid end pedaalimisel tagasi hoidma, sest kiirusepiirang kehtib ka neile.
SIDUR JA PIDUR: Gaasi ei tohi kesklinnas sõites küll muljuda, sest siis läheb kiirus üle 10 km tunnis. Samuti peaksid jalgratturid end pedaalimisel tagasi hoidma, sest kiirusepiirang kehtib ka neile. Foto: Maanus Masing/Saarte Hääl

Saaremaa vallavalitsus kavatseb kaaluda ettepanekuid jätta Kuressaare kesklinn suveperioodil üksnes jalakäijate alaks, kust pääsevad läbi vaid ühistransport ja kaubaveokid.

Pärast aastast pausi avati eile lõunast taas liikluseks osa Kuressaare kesklinnast. Tallinna-Torni tänava ristist saab nüüd autoga raekojani ja sealt edasi Raekoja tänavale. Erilist leevendust see südalinna liikluskitsendustele siiski ei too, kuna Raekoja tänavalt Tallinna tänavale ei pääse. 

Ootamatu sõidukite ilmumine keskväljakule tekitas palju segadust jalakäijates, kes on jõudnud aasta jooksul harjuda raekoja ümbruse kui peaaegu autovaba alaga. Juhtide seas omakorda põhjustas ohtralt peavangutamisi eile hommikul trassitööde tõttu suletud pääs Tallinna tänavalt Torni tänavale.

Ebamugavaks teeb sõidukitele kesklinna läbimise ka kehtestatud piirkiirus 10 km/h. Mitme lühikese lõigu läbinud juhi hinnangul on väga keeruline seda mitte ületada. 

Jaan Leivategija
Jaan Leivategija Foto: Maanus Masing/Saarte Hääl

Saaremaa abivallavanem Jaan Leivategija möönis, et on ka ise proovinud sellise kiiruse, õigemini aeglusega sõita ja kogenud vajadust alatasa pidurit vajutada. “See on tõesti hästi ebamugav kiirus,” lausus ta.

Abivallavanem nentis, et valitsuse poole on juba pöördutud küsimusega, kas ei võiks Kuressaare kesklinn jäädagi jalakäijate ja jalgratturite alaks. 

“See arutelu tuleb kindlasti ette võtta. Kas, millisel ajal ja kui suures ulatuses,” lausus ta. Kaaluda tuleb sedagi, kas jätta alles kesklinna läbivad bussiliinid ja kuidas korraldada liiklus ümberkaudsetel tänavatel, sest mujale pole kesklinna varem läbinud sõidukeid suunata. Millal arutelu võiks toimuda, Leivategija veel öelda ei osanud.

Kuressaare politseijaoskonna juht Rainer Antsaar kinnitas, et politsei hoiab kesklinnas liiklusharjumuste kujunemisel silma peal ja vajadusel teeb ettepanekuid liikluskorralduse muutmiseks, et oleks tagatud sujuv ja ohutu liiklus kõigi jaoks. 

Ta möönis, et kesklinna läbimine on autojuhi jaoks aeganõudev ettevõtmine, kuid kiiruse hoidmine 10 km/h juures on täiesti võimalik.

Parklaks pakutakse kuut maatükki

Kesklinna piirkonda uue parkla rajamiseks pakuti vallavalitsusele välja kuus maatükki. 

Vallavalitsuse tingimus oli, et maatükk oleks vähemalt 500 m² ja asuks raekojast kuni 400 meetri kaugusel. Vallavalitsus on nõus parkla rajama maatükile, mille omanik küsib kõige vähem raha. 

Parkla rajamise vajaduse on tekitanud parkimiskohtade arvu vähenemine seoses kesklinna uuendamisega. Parkla projekteerimine ja ehitamine on planeeritud aastatele 2019–2020. 

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles