Saada vihje

Saaremaa vald otsib hankega Mõntu-Ventspilsi laevaliini operaatorit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mõntu sadam
Mõntu sadam Foto: Saarte Hääl

Saaremaa vallavalitsus kuulutas välja Mõntu-Ventspilsi laevaliini riigihanke, millega otsitakse operaatorit järgmiseks viieks aastaks.

Liinivedu toimub lepingu perioodil iga-aastaselt eelduslikult vähemalt 1. juunist kuni 31. augustini ja vähemalt kolm reisi nädalas. Täpne periood, graafik ja maht lepitakse kokku läbirääkimiste käigus, selgub hanketeatest.

Vedaja peab teenust osutama oma pakkumuses pakutud laeva või laevadega.

Pakutav laev peab mahutama vähemalt 25 kuni 4,65 meetri pikkust sõiduautot või vastavalt muid sõidukeid. Samuti peab laev mahutama vähemalt ühte nelja meetri kõrgust bussi.

Reisi kestus koos sõitjate pardalevõtuks ja pardalt lahkumiseks ning sõidukite lossimiseks ja lastimiseks kuluva ajaga ei või ületada tavapärastes tingimuste 4,5 tundi ehk 270 minutit.

Aastatel 2005 kuni 2008 oli Mõntu-Ventspilsi liinil kokku 60 286 reisijat. 

Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab laeval olema vähemalt sajale sõitjale.

Huvitatud operaatorid peavad oma pakkumise esitama 29. juuli hommikuks kell 11. Hanke võidab madalaim pakkuja, seejuures ei tohi vedaja teenida teenuse osutamisega ülemäärast kasu.

Aastatel 2005 kuni 2008 oli Mõntu-Ventspilsi liinil kokku 60 286 reisijat ehk keskmiselt pisut üle 15 000 aastas ning ligi 14 000 sõidukit ehk ligikaudu 3500 sõidukit aastas.

Välisturistid moodustasid reisijatest kaks kolmandikku, toona oli reisijapileti hind 360-420 krooni ehk 23-27 eurot sõltuvalt hooajast. Auto üleveo hind oli 28-38 eurot.

Saaremaa abivallavanem Marili Niits on varem Saarte Häälele öelnud, et dotatsiooni suurus selgub pärast hanke läbiviimist, millele plaanivad õla alla panna nii Ventspilsi vabasadam kui ka Saaremaa vallavalitsus.

Tagasi üles