Saada vihje

Läti laevaliini operaator ei tohi teenida “ülemäärast tulu”

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Varem on Ventspilsi ja Mõntu vahet sõitnud Scania.
Varem on Ventspilsi ja Mõntu vahet sõitnud Scania. Foto: Erakogu

Mõntu ja Ventspilsi vahele kavandatava laevaliini operaator ei tohi hanke tingimuste kohaselt teenida ülemäärast kasu.

Laevaliinist huvitatud operaatorid peavad oma pakkumise esitama hiljemalt 29. juuli hommikuks kell 11. “Vedaja leidmiseks on hetkel hange registris üleval ja paar huvilist on ennast ka hankele registreerinud,” teatas Saaremaa vallavalitsuse transpordinõunik Karl Tiitson.

Vallavalitsus teatas eile, et hanke võidab madalaim pakkuja. Mida aga tähendab hanke tingimustes toodud “ülemäärane kasu”, ei saanud Saaremaa vallavalitsus numbriliselt välja tuua. “Kindel numbriline määr puudub,” selgitas valla meediaspetsialist Risto Kaljuste. “Sisuliselt tuleb ülemäärase kasumi teenimise kahtluse korral iga kord eraldi hinnata, kas seda on tehtud või mitte.” 

Kaljuste täpsustas, et selline nõue tuleneb Euroopa Kohtu lahendist, et avaliku rahaga pakutavad teenused ei tohi olla teenuse pakkujale ülemäära tulusad.

Saaremaa vallavalitsus ja Ventspilsi vabasadam sõlmisid Mõntu-Ventspilsi laevaliini käivitamiseks sel nädalal koostööleppe, millega soovitakse tagada suhtlus kahe osapoole vahel, et valmistuda liini taasavamiseks.

Hankemenetluse eesmärk on viieks aastaks leida vedaja, kes teenindaks liini vähemalt suvekuudel. “Laeva ja muus osas oleme esialgsed tingimused jätnud suhteliselt avatuks, sest ei soovi huvilisi eemale tõrjuda,” lisas pressiteate vahendusel Karl Tiitson.

Tagasi üles