Prii sõit tõi bussidesse juurde 100 000 reisijat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
SÕITJAID MURDU: Eile pärastlõunal Kuressaare-Läätsa-Riksu-Koimla-Lümanda liinile läinud bussijuht Andi Laanet kinnitab, et sõitjaid on suvel palju. Tasuta bussi kasutavad nii tööl käivad inimesed kui ka puhkajad, aga ka klassiekskursioonid.
SÕITJAID MURDU: Eile pärastlõunal Kuressaare-Läätsa-Riksu-Koimla-Lümanda liinile läinud bussijuht Andi Laanet kinnitab, et sõitjaid on suvel palju. Tasuta bussi kasutavad nii tööl käivad inimesed kui ka puhkajad, aga ka klassiekskursioonid. Foto: Gunnar Siiner/Saarte Hääl

Aasta tagasi käivitunud kogu Saare maakonda hõlmav tasuta ühistransport on suurendanud reisijate arvu ligemale kolmandiku võrra.

Artikli foto
Foto: SH

Tänavu esimesel poolaastal on maakonna- ja linnaliinidel reisijaid olnud 344 583, mis on mullu sama ajaga võrreldes 103 688 inimese võrra ehk 30% rohkem. Läbitud liinikilomeetrite hulk on samas kasvanud 10 protsenti.

Saaremaa vallavalitsuse transpordinõunik Karl Tiitson märkis, et ühistransport peab muutuma paindlikumaks ja nutikamaks ehk tehnoloogiapõhisemaks. Kindlal marsruudil kindlal ajal liikuvad liinid on ajale jalgu jäämas, sest inimeste liikumisharjumused ja -vajadused on muutunud.

"Et kasutajate arv kasvaks, peaks ühistransport muutuma selliseks, mis arvestab inimese vajadusega, mitte inimene ei säti oma plaane ühistranspordi järgi. Muidu valib üha enam inimesi isikliku sõiduauto kasuks, sest ühistransport ei suuda konkureerida selle poolt pakutava vabaduse ja mugavusega – samuti on Eestis sõiduauto omamine suhteliselt odav," tõdes Tiitson.

Keeruliseks teeb tema hinnangul sellise süsteemi ehitamise aga selle kulukus ja mõneti ka vanema generatsiooni konservatiivsus. "Neile on uuendustega kaasaminemine tihtipeale keerulisem, sest nende jaoks tähendab ühistranspordi tellimine justkui seda, et ühistranspordi ühendused puuduvad. Üldised lahendused on aga iseenesest juba olemas, neid peab vaid konkreetsetes olukordades rakendama," lausus Tiitson.

Saare maakonna lähiaja arengute kohta märkis transpordinõunik, et nõudetranspordi/sotsiaaltranspordi vedajate leidmise hange on ettevalmistamisel. "IT-lahendusega oleme hetkel ootel, arendaja peaks lähiajal oma lahendust näitama. Siinkohal tuleb välja tuua, et vald ei ole IT-lahendustesse ise finantsiliselt panustanud, vaid arendaja peaks lahenduse meile tasuta kasutada andma," märkis ta.

Kevadel Saare maakonna järgmise kümne aasta avaliku bussiliiniveo hanke võitnud GoBus toob tuleval aastal liinidele tuliuued firmade Iveco, Scania, Izuzu ja SOR bussid, millest seitse on diiselmootoriga ja 23 töötab CNG-gaasil. Jetgasi gaasitankla peab valmis olema enne tuleva aasta 1. veebruari. 

Busside kujunduse kohta ütles Tiitson, et senimaani on teemaks olnud nende värvimine kihelkondade mustritesse, kuid see idee ei ole veel lukus. "Teema on olnud tagaplaanil, sest ootasime GoBusilt tulevaste busside jooniseid. Nüüd on need käes ja koos kultuuriosakonnaga lähme kindlasti küsimusega edasi," lausus ta.

Tagasi üles