TS Laevade poole miljoni euro eest suviseks varulaevaks prahitud Mercandia VIII ei teinud mitte ühtegi reisi.
TS Laevade varulaev Mercandia seisis poole miljoni eest kai ääres
"Mercandia ei teinud sel hooajal ühtegi reisi, kuna kõik põhilaevad olid töökorras ja asendamist ei vajanud," ütles TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel.
TS Laevad sõlmis Rootsi reederfirmaga ForSea Öresund Mercandia rentimiseks lepingu kevadel ja leping lõpeb homsega.
Kevadel teatas TS Laevad, et varulaeva ja Regula Virtsu–Kuivastu liinil lisalaevana pidamine läheb riigile maksma suveperioodil kokku 1,75 miljonit eurot.
Laev igaks juhuks
Summa sisaldas muu hulgas Mercandia prahtimist ja toomise-viimise kulusid, kokku poole miljoni euro eest. Lisaks mõlema laeva mehitamist, Regula reiside kütust, sadamatasusid ja jooksvaid kulusid.
"Riigiga sõlmitud lepingust tulenev nõue on, et põhilaevade kõrval peab olema asenduslaev, et tagada liiklus 24 tunni jooksul, kui põhilaevaga peaks midagi juhtuma," lisas Kaabel. Samas ei ole asenduslaeva eesmärk pidevalt graafikujärgsete lisareiside tegemine.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda sõnul ei nimetaks ta seda raiskamiseks, kui saarte elanikele on tagatud varuvariant juhuks, kui mõne liinil oleva laevaga peaks midagi juhtuma.
Katkestus häiriks elu
"Nagu teame, siis eriti suvel käib mandri ja Saaremaa ning Hiiumaa vahet väga tihe liikumine ja järsk üleveomahu vähenemine kahjustaks otseselt saarte ettevõtjate ja inimeste elu," lausus Ruuda.
Ta lisas, et suveks TS Laevad põhilaevade Tõll, Piret, Leiger ja Tiiu plaanilisi hooldus- ja remonditöid ei plaani, kuid ootamatuid rikkeid võib alati esineda.
Ruuda sõnul on transpordis tavaline, et osa ressurssi hoitakse varuks, samamoodi on varubussid bussifirmadel, lennukid lennufirmadel jne.
"Leping TS Laevadega kehtib veel kuus aastat ja me kavatseme neilt kogu selle perioodi jooksul nõuda, et asenduslaev oleks vastavalt lepingule olemas," kinnitas Rasmus Ruuda.