Kalleimad liinid Saaremaal

Saarte Hääl
Copy
AS GoBusi buss.
AS GoBusi buss. Foto: Oliver Matkur.

Kõige rohkem peab riik ehk maksumaksja peale maksma kolmele Saare maakonna bussiliinile, kuna sõitjaid napib.

Kulukamate liinide edetabeli esimeselt kohalt leiab Saare maakonna bussiliini nr 5103 ehk Kuressaare–Kallemäe–Laimjala–Kuivastu. Esmaspäeva hommikul kell 5.35 väljuva bussiga on tänavu seitsme kuu jooksul sõitnud 57 reisijat. Kulu riigile reisija kohta on 47,20 eurot.

Teisel kohal kulukamate liinide seas on nr 5903 ehk Orissaare–Leisi–Orissaare, mis alustab  argipäeviti kell 17.45. Seda liini on kasutanud 22 reisijat, kuluks reisija kohta on hinnatud aga 31,70 eurot.

Kell 5.55 hommikul väljub buss liinile nr 4201 Kuressaare–Karja–Leisi. Seda sõiduvõimalust on kasutanud 156 reisijat, kulu reisija kohta oli 29,40 eurot.

Nende kolme liini kulud ületavad maanteeameti poolt normaalseks peetud summat kolme-neljakordselt, tõdes ERR-i reporter.

ERR-i väljatoodud kulukamate liinide TOP20-st leiab kokku kuus Saare maakonna bussiliini, lisaks eelpool nimetatutele veel liinid 4108 Kuressaare–Eikla–Leisi–Metsküla–Soela–Leisi; 6101 Kuressaare–Pihtla–Sandla–Tõlluste ja 5204 Kuressaare–Kõljala–Laimjala–Tornimäe–Orissaare–Kuivastu.

"Kui me võrdleme ennast just sarnaste maakondadega – hajaasustatud ja vähene rahvastik –, siis kindlasti ei ole Saaremaa halvem kui teised sarnased maakonnad," leidis Saaremaa vallavalitsuse transpordinõunik Karl Tiitson.

Tema sõnul näivad saarlaste numbrid suured, sest tegu on ettesõiduga. Näiteks hommikul Kuressaarest Leisi sõitev tühi buss on üks liin, aga Leisist linna tööleminejaid sõidutav buss kannab teist numbrit.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson ütles, et kui ühes kuus sõidab bussiga kümmekond inimest, siis pole mõtet traditsioonilist bussiliini käigus hoida. Tema hinnangul on mõistlik asendada sellised liinid ettetellitava nõudeliiniga. Väheste reisijatega liinide puhul tuleb Williamsoni sõnul leida alternatiivne lahendus, olgu selleks siis väiksemad bussid või takso.

Tiitson leidis, et väikese nõudluse tõttu võiks praeguse nädalavahetuste bussiliikluse Saaremaal tervenisti asendada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles