Pihtla pritsumehed ehitavad uue kustutusauto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
PÄÄSEB IGALE POOLE: Rando Rahnik ütles, et uus sõiduk ei ole mõeldud mitte ainult metsas töötamiseks. Sellega saab sõita igasugustele kustutustöödele.
PÄÄSEB IGALE POOLE: Rando Rahnik ütles, et uus sõiduk ei ole mõeldud mitte ainult metsas töötamiseks. Sellega saab sõita igasugustele kustutustöödele. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Tänu Saaremaa valla kaasavale eelarvele seisab Pihtla priitahtlikel pritsumeestel garaažis tuliuus veoauto GAZ, millest tulevaks suveks ehitatakse maastikuvõimekusega tulekustutusauto.

MTÜ Vabatahtlik Tuletõrje Selts Pihtla Pritsumehed juhatuse liige Rando Rahnik ütles Saarte Häälele, et algne plaan oli soetada vanem veoauto, kuid siis selgus, et seda ei oleks saanud Eesti sõidukite registris enam arvele võtta. Seetõttu tehti uus plaan ja otsustati soetada päris uus masin.

Saaremaa valla kaasavast eelarvest said pritsumehed maikuus 24 000 eurot, ise panid paar tuhat juurde ja nüüd ootab auto Pihtla uues tuletõrjeangaaris ümberehitamist. Pisut alla tuhande kilomeetri läbinud GAZ Sadko Next on Venemaa Gorki autotehase 2014. aastal tootmisse tulnud mudel ja Rahniku andmeil peaks Pihtla meeste ostetud masin olema suisa esimene omasugune terves Euroopas.

Uuel veokil on peal koostöös tuntud autotootja Renault'ga valminud võimas diiselmootor. See võtab võrreldes seltsi käsutuses oleva vana GAZ 66-ga oluliselt vähem kütet ja on töökindlam. "Ja ei pea vilkuritega sõitma seitsmekümnega," muigas Rahnik.

"Laupäeval tulevad seltsi liikmed kokku ja siis otsustame, millise paagi peale paneme. Pealisehitus peab olema valmis järgmiseks aastaks. Siis peame suutma sellega töötada ka metsas," rääkis Rahnik.

Vanalt metsakustutusmasinalt saab uuele autole pumbasüsteemi, kahe ja poole kantmeetrise mahutavusega paak tuleb aga tellida mõnelt metallitöid tegevalt firmalt. Lisaks tuleb autole paigaldada vilkuritega alarmsüsteem ning esiosa kaitserauad ja kaitsevõre. Praegu on sõiduki kabiin veel üleni valge, aga edaspidi kleebitakse see osaliselt üle punastesse pritsumeeste värvidesse.

Masina lõplikuks valmisehitamiseks kulub Rando Rahniku sõnul veel umbes 10 000 eurot. Ta lisas, et riigilt on lootus saada vajaminevast summast pool, kuid ülejäänu peavad leidma pritsumehed ise.

Tagasi üles