Advokaat: kas MNT tegutseb lennuhankel õigesti?

Copy
Praegu vastutab lennuühenduste eest Saaremaa ja Hiiumaaga Leedu ettevõte Transaviabaltika.
Praegu vastutab lennuühenduste eest Saaremaa ja Hiiumaaga Leedu ettevõte Transaviabaltika. Foto: Eero Vabamägi

Tallinna–Kuressaare liinil õhureisijateveo teenuse osutaja leidmiseks korraldatud riigihankes kehtestati juba teistkordselt nõue teenuse osutamiseks kasutatava lennuki vanusele, vahendas Delfi.

Miks raisatakse maksumaksja raha, kehtestades riigihankes teadlikult ja korduvalt õigusvastaseid tingimusi, küsib Transaviabaltikat eelmises vaidlustusmenetluses maanteeameti vastu esindanud advokaat Triin Väljaots.

Maanteeameti transpordidirektor Meelis Telliskivi tunnistas juba septembris avalikult, et teenust osutava lennuki osas vanusekriteeriumi kehtestamine on õigusvastane: "Me väga oleksime tahtnud seda sinna sisse panna, aga erinevad juristid andsid tagasisidet, et see on õigustühine, kui sinna selline lause sisse panna."

Sellele vaatamata kehtestas maanteeamet Väljaotsa andmeil pärast esimest nurjunud riigihanget siiski piirangu teenuse osutamiseks kasutatava lennuki vanusele. Riigihangete vaidlustuskomisjon tunnistas selle tingimuse 26. novembril õigusvastaseks. Täna on maanteeamet ehk hankija selle tingimuse kehtestanud täpselt samas sõnastuses vastavustingimusena. "Tekib küsimus, miks raisatakse maksumaksja raha, kehtestades riigihankes teadlikult ja korduvalt õigusvastaseid tingimusi?" küsib advokaat.

Ta märkis, et kui vanusekriteeriumi seadmise põhjuseks on asjaolu, et soovitakse uuemat ja paremini mahutavat lennukit kui praegu teenuse osutamiseks kasutusel olev õhusõiduk, siis need kartused on asjatud. Uuel riigihankel saab tema sõnul pakkuda üksnes lennukit, mis on vähemalt 40-kohaline. Näiteks Transaviabaltika pakkus eelmisele nurjunud hankele lennukit ATR 42-300, milles on 43 istekohta ja mis on märkimisväärselt suurem seni liini teenindavatest 19-kohalistest Jetstream 31/32 lennukist. Seejuures oli lennuk ise uuem ning paar aastat tagasi läbinud tehases uuenduse.

Maanteeamet Triin Väljaotsa teemapüstitust kommenteerida ei soovinud.

Tagasi üles