Nii seisab kirjas tähtsates raamatutes. Maailm seisis suurte sündmuste lävel ja Maidul seisis ees lapsest täismeheks sirgumine. Kindlasti jättis keeruline ajajärk oma jälje sirguva noormehe hinge, aga kindlasti õpetasid rasked ajad Maidule ka enesega hakkama saamise kunsti ehk iseseisvaks olemist.
Kooliteed alustas Mait Saaremaal Kuressaares/Kingissepas. Hiljem jätkas ta õpinguid Tartu Raudteetehnikumis ja Tihemetsa Sovhoostehnikumis.
Töömehena oli Mait lahtiste kätega igas oma ettevõtmises. Töötas projekteerijana ja geodeedina, kandis töödejuhataja vastutusrikast koormat ja kasutas oma kogemusi ettevõtluses.
Aega jagus ka perekonna loomiseks, tundmata ei jäänud lapsevanema mured ja rõõmud.
Kõigist sisutihedatest päevatoimetustest hoolimata jagus Maidul aega ka sellisteks ettevõtmisteks, nagu laulmine ja näitemäng, estraad, õhtujuhtimine, isamehe amet pulmades ja veel paljuks muuks.
Loomingulised eneseotsingud ja paljudele harrastustele sõrme ulatamine viis tegusa noore mehe paratamatult selleni, et üks nendest ettevõtmistest haaras terve käe. Selleks sai teater.
Astunud üles töökohapõhistes näiteringides ja estraadietendustes, leidis Mait õige pea tee Saaremaa Rahvateatrisse.
Maidu hõivatus näitlejana oli märkimisväärne. Nimekiri nendest lavastustest, kus Mait oma nauditava mänguga publikule kustumatu elamuse pakkus, läheks ääretult pikaks. Seetõttu toon ära vaid mõningad: "Tagahoovis" (mida mängiti ka Eesti Draamateatris), "Meri kutsub", "Koidikud on siin vaiksed", "Mahtra sõda", "Kolm Margariitat", "Mikumärdi", "Kosjasõit", "Parvepoisid", "Niskamäe naised", "Niskamäe Eda", "Suudlus enne koitu", "Sealpool silmapiiri", "Kihnu Jõnn", "Abruka lood Abrukal", "Abruka aeg"…