Saarlaste kasemahl kogub Berliinis tuntust

Kertu Kalmus
, Saarte Hääle vanemtoimetaja
Copy
SAAREMAA KASEMAHL VÕROKESTE SAUNAS: Anne-Liis Theisen proovib Võromaa suitsusauna nautida virtuaalreaalsuse prillide abil ja kasemahla rüübates. Võroke aitab vihtlemisel kaasa.
SAAREMAA KASEMAHL VÕROKESTE SAUNAS: Anne-Liis Theisen proovib Võromaa suitsusauna nautida virtuaalreaalsuse prillide abil ja kasemahla rüübates. Võroke aitab vihtlemisel kaasa. Foto: Erakogu

Berliinis toimuva maailma suurima põllumajandus- ja toidumessi Internationale Grüne Woche Eesti stendil pööratakse suurt rõhku maaturismi võimaluste tutvustamisele. Saarlased viisid Berliini oma kasemahlajoogid, juustu ja limonaadid.

Kasemahlajooke tootva Öselstuff OÜ juhatuse liikme Anne-Liis Theiseni sõnul on neil messil oma väike laud, kus toodet esitleda, maitsta anda ja kaasa müüa. Naabriks on neil aga Võrumaa saunapere, kes pakuvad virtuaalreaalsuse prillidega 3D-kogemust suitsusaunast.

Theiseni sõnul on kasemahl paljudele täiesti uus asi. “Teised küll teavad kasemahla, on kellegi teise oma proovinud ja polnud sellega siis väga rahul,” rääkis Theisen. “Kui nad aga piisavalt julged on, et uuesti proovida, siis meie Ruuben ja Möhhiito võluvad enamiku ära.”

Eriti tore on kasemahlajookide tootja sõnul rääkida nendega, kes Eestis ja Saaremaal käinud. “Kõik on väga positiivselt üllatunud Eestist ja räägivad väga soojalt,” ütles Theisen. “Mõnega jutustangi mitukümmend minutit igasugu kohtadest, kus nad saarel käinud on ja mida siin näinud.”

Messiala kaugemas otsas asub müügiala, kust saab osta piimatooteid, vorsti, suitsuliha. “A. Le Coq on oma vaadiõllega kohal ja pakub sakslastele vaheldust kohalikule õllele,” rääkis Theisen.

Peale kasemahlajookide tootjate osalevad Saaremaalt messil ka Saaremaa Piimatööstus ja Öun Drinks oma limonaadidega. 

Maailma juhtivaks põllumajandus- ja toiduvaldkonna messiks peetav Grüne Woche meelitab kümne päeva jooksul, 17.–26. jaanuarini Berliini messikeskusesse umbes 400 000 külastajat. 

129 000-ruutmeetrisel messialal on tänavu esindatud üle 1800 eksponendi 72 riigist, mis on Grüne Woche 94 aasta pikkuse ajaloo jooksul rekordtulemus.

Grüne Woche on eelkõige n-ö lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks olulise suursündmusena hea platvorm Eesti toidu tuntuse suurendamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles