TERVIS ⟩ C-vitamiini ei tohi alahinnata: mis on parimad vitamiiniallikad?

Köögivili, mis säilitab C-vitamiini terve külmaperioodi keldris konutades, on kaalikas.

FOTO: Freepik

Inimorganism on üks keeruline, ent hästi läbimõeldud masinavärk, kus iga mineraal ja vitamiin oluliseks mutriks. Nii on ka C-vitamiinil kehas rohkelt ülesandeid ning selle puudujääk võib "masinavärgi" rivist välja lüüa.

Tellijale Tellijale

C-vitamiin on oluline paljude tervisehädade ennetamiseks ja sel on organismis täita hulk ülesandeid. Seda on vaja näiteks organismi vastupanu ja immuunsuse tõstmiseks, aju normaalseks funktsioneerimiseks, samuti aitab see kaasa haavade paranemisele ning peletada kevadväsimust ja stressi. Kui organism saab C-vitamiini liiga vähe, võib inimest hakata kimbutama hulk ebameeldivusi. Piisav C-vitamiini hulk aitab keha kaitsta vabade radikaalide laastava toime eest, parandab raua omastamist, normaliseerib vere kolesteroolitaset ning peletab nakkushaigusi.

"Kui inimene tunneb, et hakkab haigeks jääma, võib abi olla sellest, kui võtta ühel päeval n-ö löökannusena 2–3 grammi C-vitamiini, mõnda vitamiinipreparaati. Siis saab täpsemalt arvutada, kui palju keegi seda võtma peab," ütleb perearst Kairi Rohtla. Muidugi võib tema sõnul viiruste perioodil ka igapäevaselt tavaannuses C-vitamiini preparaati tarvitada. 

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles