Poodleja: Maxima seab töötajate ja klientide tervise ohtu
Täiendatud kell 17.34

Maxima.

FOTO: Marko Saarm

Kuressaare Maxima kaupluse külastajate hinnangul ei pööra Maxima piisavalt tähelepanu töötajate ja klientide kaitsmisele koroonaviiruse eest.

“See teeb väga kurvaks, et nii on praegu meie koroonapesas võimalik,” kirjeldas poodi külastanud Õile Aavik pühapäeval kaupluses kogetut. “Kliendid vestlevad riiulite vahel, müüjad liiguvad ringi, ei mingeid maske ega kindaid.” Aaviku sõnul küsis ta kassapidajalt, kas kaitsevahendeid napib või ei ole üldse, ning sai vastuseks: “Maske ega kindaid meile ei jätku, peame nii töötama.”

Aaviku sõnul on tal ohtu seatud müüjatest kahju. “Eelkõige teeninduses töötavad inimesed peaksid olema hoitud,” leidis ta. “Kas meil on eriolukord või siis siiski mitte?” küsis Rudolf Sepp, kes samuti nägi töötajaid kaupluses toimetamas maskide ja kinnasteta.

“Kahemeetrise vahe hoidmisest pole juttugi,” rääkis Sepp. Tema sõnul on paljud Maxima kliendidki igasuguste kaitsevahenditeta. “Ma ei suuda mõista, mis inimeste peas toimub,” imestas Sepp. “Praegune olukord puudutab meid kõiki, ka neid, kes praegu ehk näiliselt terved on. Mõttelaad, et see koroonaviirus mind ei puuduta, viib ju katastroofini.”

Saarte Hääle poole pöördunud Marko (nimi muudetud – toim) sõnul ei leidnud ta pühapäeval kaupluse uste vaheliselt alalt desinfitseerimisvahendit, mis seal tavaliselt seisnud oli. Ainsat pudelit märkas ta infoletis. “Erinevalt mõnest teisest poest pole Maximas klientide jaoks välja pandud ka kaitsekindaid,” ütles Marko. Mehe sõnul hämmastas teda vaatepilt, et infoleti töötaja ei kandnud maski, ehkki klientidega suheldes jäi ta neist klientidest kõige rohkem meetri kaugusele.

“Maxima: töötajatele on maski ja kinnaste kandmine vabatahtlik”

Maxima Eesti turunduse ja avalike suhete osakonna juhataja Janne Laik: "Turvalisuse tagamiseks on Maxima poodides, sealhulgas Kuressaare Maximas rakendatud eriolukorra meetmed nii töötajatele kui ka klientidele. Töötajate turvalisuse tõstmise meetmed: Kontrollime igahommikuselt kõikide kauplusetöötajate tervist, mõõtes nende kehatemperatuuri; Vähendasime kaupluste lahtiolekuaegasid kella 9-21 eesmärgiga vältida töötajate omavahelist kokkupuutumist vahetuste vahetumisel, iga vahetus töötab autonoomselt; Kõik ostjatega otseses kontaktis olevatele töötajatele on antud kindad ja kaitsemaskid, kuid nende kandmine on vabatahtlik; Kõikidele kassadele on paigaldatud plastikust kaitsesirmid ja kõik töötajad on saanud isiklikud pudelid desinfektsioonivahenditega; Oleme rakendanud igas kaupluses kontrolli- ja raporteerimissüsteemi, millega tagada kehtestatud hügieeni- ja sanitaarnõuete järgimine. Klientide turvalisuse tõstmise meetmed: Puhastame kauplustes kõiki pindasid kaks korda päevas - hommikul ja pärastlõunasel tipptunnil, iseteeninduskassade alasid iga kahe tunni tagant; Oleme paigaldanud klientidele kaupluste sisenemis- ja väljumisalale desinfektsioonivahendid, kindad ja teavitused käte desinfitseerimise olulisusest; Kassade piirkonda on paigaldatud kleeplintidest märgised, mis markeerivad soovituslikku distantsi ostjate vahel; Pakendasime kõik kaalutooted, mida ei ole võimalik kodus pesta - näiteks erinevad pagaritooted, küpsised; Kõikides kaupluste siseraadiotes on pidev teavitus, kuidas eriolukorra piirangutest lähtuvalt kauplustes käituda."

Tagasi üles
Back