Eelnõu: Kuressaare südalinn olgu suvel jalakäijate päralt

Monika Metsmaa
, Toimetaja
Copy
Kuressaare kesklinnas elava Triin Kiisa sõnul tunneb ta end jalakäijana peatänaval liikudes turvaliselt. "Saarlastest autojuhid on viisakad ja tähelepanelikud," rääkis Kiisa. 
"Samas ei oleks mul selle vastu tõesti midagi, kui suvel kesklinn autodele suletaks – siis oleks see jalakäijaile mõnusam koht. Pealegi – kui autoliiklusele suletakse ainult peatänav, ei tohiks see suuri probleeme tekitada."
Kuressaare kesklinnas elava Triin Kiisa sõnul tunneb ta end jalakäijana peatänaval liikudes turvaliselt. "Saarlastest autojuhid on viisakad ja tähelepanelikud," rääkis Kiisa. "Samas ei oleks mul selle vastu tõesti midagi, kui suvel kesklinn autodele suletaks – siis oleks see jalakäijaile mõnusam koht. Pealegi – kui autoliiklusele suletakse ainult peatänav, ei tohiks see suuri probleeme tekitada." Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Saaremaa vallavolikogu Reformierakonna fraktsioon soovib Kuressaare kesklinna tänavu suveks mootorsõidukitele sulgeda.

Eelnõu järgi oleks südalinn mootorsõidukite liiklusele suletud 15. juunist 2. septembrini kella 10-st hommikul kella kaheni öösel. Sel ajal Tallinna, Lossi, Raekoja ja Raua tänava kaudu kesklinna enam ei pääseks.

23. mail 1990 avaldas toonane Saarte Hääl oma esiküljel liiklusskeemi saabuvaks suveks. Teatades, et 1. juunist 31. augustini on vähemalt osa südalinnast autoliiklusele suletud.
23. mail 1990 avaldas toonane Saarte Hääl oma esiküljel liiklusskeemi saabuvaks suveks. Teatades, et 1. juunist 31. augustini on vähemalt osa südalinnast autoliiklusele suletud. Foto: Saarte Hääl

"Autoliiklus Kuressaare kesklinnas kohe kindlasti ei edenda meie kaubandust ega inimeste turvalist liiklemist," ütles eelnõu ja seletuskirja koostanud vallavolinik Kalle Laanet. "Suveperioodil ei pea autod raekoja eest läbi vurama." 

Eelnõu seletuskirjas on toodud põhjendused, miks kesklinn tuleks mootorsõidukitele sulgeda: see kahandaks kesklinna liikluskoormust, mis omakorda aitaks vähendada keskkonnasaastet ja mürataset südalinnas ning tagaks ohutuma liikluse.

Eelnõu esitajate hinnangul edendaks liiklemispiirang ettevõtlust kesklinnas – inimesed saaksid paremini tarbida südalinnas tegutsevate ettevõtete tooteid ja teenuseid. Samuti saaks südalinnas hõlpsamini erinevaid vabaõhuüritusi korraldada. Piirang aitaks edendada Saaremaa elanike tervislikke eluviise, kuna soodustab inimeste liikumist jalgsi ja kergliiklusvahenditega.

Eelnõu esitajate hinnangul võimaldaks piirang paremini rakendada ka koroonaviiruse leviku vastaseid ennetusmeetmeid, kuna inimesed saaksid kesklinnas paikneda hajutatult.

Eelnõu koostajad viitavad sellelegi, et mootorsõidukite liiklust südalinnas on piiranud nii Eesti linnad – näiteks Tallinn, Tartu, Pärnu ja Paide – kui ka linnad välismaal. 

Kaade Rosin leiab, et südalinna autoliiklusele sulgemine tähendaks kesklinna ettevõtluse surma.
Kaade Rosin leiab, et südalinna autoliiklusele sulgemine tähendaks kesklinna ettevõtluse surma. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Kuressaare kesklinnas lillepoode pidava K-Cordisk OÜ juhatuse liige Kaade Rosin leiab, et südalinna autoliiklusele sulgemine tähendaks kesklinna ettevõtluse surma. 

"Inimesed on muutunud nii mugavaks, püüdes igale poole autoga pääseda," tähendas ta. "Kui autoga kesklinna ei pääse, ei vaevuta jalgsi tulema. Sel suvel ei saa me paraku loota ka turistidele – me ei tea, kas tänavu siia turiste tuleb."

Restorani La Perla pidava Seelight OÜ juhatuse liikme Reene Moschella sõnul ei mõista ta, mida eelnõu esitajad saavutada soovivad. 

"Meie restorani ees on tee olnud kesklinna remondi tõttu sõidukitele suletud kaks aastat ja selle mõju on olnud väga negatiivne," lausus Moschella. "Kuna linnas on niigi vähe parkimiskohti, siis kesklinna täielik sulgemine viib kesklinna restoranidelt klientuuri mujale."

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles