Telia teenuse nigel kvaliteet nörritab Saaremaa elanikke

Monika Metsmaa
, Toimetaja
Copy
Telia.
Telia. Foto: INTS KALNINS/REUTERS

Kliendid pole rahul Telia üle õhu leviva interneti ja TV-teenuse viletsa kvaliteediga.

“Interneti ja telepildi kvaliteet oli enne niigi kehv, aga nüüd, kui puud on täies lehes, on asi ikka väga hull,” ütles Kuressaarest mõne kilomeetri kaugusel elav Kristiina (nimi muudetud – toim).

Internet võimaldab küll lihtsamaid toiminguid, näiteks pangaülekandeid teha ja ajalehti  lugeda, aga näiteks videoid vaadates kipub pilt ebateravaks muutuma ja seisma jääma. Tihtilugu katkeb ühendus sootuks. 

Veel halvemad on Kristiina hinnangul lood teleteenusega. Kristiina sõnul on ka varem telepildiga pidevalt probleeme olnud – eriti siis, kui pere kaks last samal ajal WiFit kasutasid. 

“Teleka pilt oli udune, hakkis või hangus,” kirjeldas Kristiina. “Praegu aga on hea, kui pilt üldse ette tuleb. Ja kui lõpuks tulebki, jääb kohe minutiteks seisma. Maksma pean aga ikka täie rauaga.”

Kristiina sõnul on ta mitu korda Telia klienditoe telefonil helistanud ja ettevõtte kohalikus esinduses oma muret kurtmas käinud, aga vastuseks on iga kord üks ja sama: pole midagi parata ning kvaliteet sõltuvat tarbijate arvust. Samuti segavat signaali mets Kristiina kodu ümber ja kilomeetri kaugusele jääv meri. 

Kristiina sõnul on Telia kehva teenuse üle kurtnud teisedki tema Saaremaal ja Muhus elavad tuttavad.  

Muratsi küla ühel tänaval elavaid peresid esindava MTÜ Tamme Tee juhatuse liikme Ergo Oolupi sõnul on tänava elanike koosolekutel muude küsimuste hulgas arutatud ka interneti ja telepildiga seonduvat. 

“Meil on kohapeal sisuliselt ainult üks teenusepakkuja – Telia, kelle teenuse kvaliteet on ikka väga halb,” tõdes Oolup. “Telepilt on väga paljudel majapidamistel kehv või lausa olematu.” 

Oolupi sõnul teavad nii Telia, Elisa kui ka Tele2, et Muratsis elab palju inimesi ning elanike arv aina kasvab.  

“Teenuse kvaliteet läheb aga aina hullemaks, sest mida rohkem inimesi juurde tuleb, seda rohkematele peab seda “torti” jagama,” rääkis Oolup. “Kui teenindusse lähed, öeldakse sealt: me teame, et see on probleemne kant. Ma ei ole aga siiani aru saanud, kas selle probleemiga siis ka tegeletakse?”  

Oolup märkis, et külaelanikud loodavad, et saavad õhu kaudu leviva interneti asemel hakata tarbima valguskaabli kaudu osutatavat teenust. “Tunamullu Elektrilevi kaabel Muratsi sadamasse viiva tee äärde maa sisse ju pandi,” tähendas Oolup.

 “Paraku puudub Elektrilevil selle kaabliga seotud plaanide osas konkreetsus.” 

Ergo Oolup tõdes, et kuigi Tamme tee algusest jookseb läbi ka Telia valguskaabel, pole ettevõte seni plaaninud sinna võrku rajada. “Telia leiab, et nemad meie tänava kümmekonna  majapidamise pärast seda küll vedama ei hakka,” lausus Ergo Oolup. 

“Peame tõdema, et Elektrilevi sidekaablit Muratsi sadama juurest leida ei tohiks,” ütles Elektrilevi uute teenuste projektijuht Mait Rahi. “Kontrollitud andmete kohaselt pole me üle-eelmisel aastal (2018) sinna sidekaablit paigaldanud. Küll plaanime Muratsi külas Tamme teel sidevõrgu rajamist vahemikus 2021–2023.”

KOMMENTAAR

Telia: vajame klientidelt täpsemat ülevaadet

Telia Eesti võrgu ja infrastruktuuri üksuse juht Toivo Praakel soovitab interneti- ja teleteenuse probleemide korral võtta ühendust Telia tehnilise toega.

“Meil on kahju kuulda, et osa Telia kliente on kirjeldatud muredega kimpus. Kuna hetkel pole meile teada, millised on oma muresid kirjeldanud klientide kodused ühendused ning kas nad kasutavad mobiilse interneti tarbimiseks ka näiteks välisantenne ja -ruutreid, soovitame siiski esimese asjana võtta ühendust Telia tehnilise toega. Sel moel saame klientide kodustest ühendustest täpsema ülevaate ning saame vajadusel saata olukorraga tutvuma meie tehnikud. 

Mis puudutab Muratsi ja Praakli piirkonna mobiilside kvaliteeti, siis ressurssi peaks jaguma mõlema piirkonna klientidele. 

Muratsit teenindab Telia 30-meetrine mast, mille tugijaam töötab normaalselt ja mille pakutavad kiirused on heal tasemel ka tipptundidel. Tõsi – kuna mast on madal, siis võivad kaugemad kliendid ilma välisantennita kogeda mõningast kvaliteedi langust. 

Praakli küla piirkonda teenindab Telia Vaivere tugijaam. Kuigi tarbitavad mahud on selle tugijaama puhul suuremad, ei näita meie monitooringusüsteemid ka seal, et pakutavast ressursist tuleks puudu. Küll proovime Vaivere mastis omalt poolt veidi muuta ühe sageduskihi parameetreid ning vaadata, kas see mõjutab teenuse kvaliteeti sellel konkreetsel sagedusel töötavas kärjes, saades sellega üldpilti veel paremaks.

Mis puudutab lairiba püsivõrgu laiendamist Muratsisse, siis selle tehniliste võimaluste analüüsi võtame töösse.”

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles