Võistluspaus testib rahvarallurite närve

Karoliina Tammel
Copy
ANETA LEPP kihutab Kihelkonnal koos kaardilugeja Neeme Koppeliga.
ANETA LEPP kihutab Kihelkonnal koos kaardilugeja Neeme Koppeliga. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Rekordilise kiirusega täitunud Kihelkonna rahvaralli osavõtjate list annab aimu, et rallirahva jaoks on homme ja laupäeval toimuv võistlus eriti kaua oodatud. Nagu ikka, on rallijatel loetud päevad enne võistlust kibekiireid asjatoimetusi täis.

"Mul on närv päris pingul, sest pole ju nii kaua võistelda saanud," tõdes saarlanna Aneta Lepp, kes Kihelkonnal kihutab koos kaardilugeja Neeme Koppeliga. "Esimesed katsed lähevad raudselt sisseelamiseks." 

Naise sõnul on nende Nissan Sunny üsna valmis, ent veel on vaja vahetada rool ja tegeleda mõne pisiasjaga. Et rallisõit sujuks, vaatab Aneta üle samal võistlusel eelnevatel aastatel sõidetud katsed. "Mul loeb hästi palju see, kui ma tean, mis ees ootab. Muidu on esimene läbimine alati nõnda, et enne igat kurvi võtad hoo maha, sest ei tea, mis kurvi taga ootab," rääkis naine. 

Tõrges käigukast

Aneta võtab eesmärgiks ralli lõpuni sõita, sest tõrksa käigukasti pärast on ta pidanud mitmel viimasel võistlusel katkestama. 

"Mul oli sel aastal mõte sõita ainult kohalikke võistlusi, aga kõik on ju ära jäänud. Nüüd vaatan, kui ikka toimuvad edaspidi võistlused, siis tahaks kõigest osa võtta," sõnas Aneta. 

Taavi Piipuu, kellel juba mitu aastat rahvaralli kogemust seljataga, tunneb elevust, et saab lõpuks oma armastatud hobiga tegeleda. Ettevalmistused ralliks algasid tal eelmisel nädalal, mil asuti putitama BMW 325. 

"Võistlusi pole kahjuks olnud ning auto on seisnud ja lihtsalt oma aega oodanud. Nagu tavaliselt, hakkab kõige kiirem periood täpselt enne rallit. Kuigi suurem hooldus on nüüdseks tehtud, vajavad mõned pisiasjad veel nokitsemist," rääkis Taavi. 

Pikk võistluspaus sunnib ka kogenud sõitjad ralli A ja O uuesti üle kordama. Et kaardilugeja Oliver Mägiga koostöö sujuks, kavatseb tiim metsa vahele legenditrenni tegema minna. 

"Seda selleks, et harjuksin Oliveri uuesti kuulama. Muidu on nii nagu siis, kui sõitmisega alustasin - saan aru küll, et keegi kõrval räägib, aga pole aega kuulata, sest sõita on vaja," naeris mees.

Oma rahvaralli debüüdi teeb Kihelkonnal saarlastest noormeeste ekipaaž Aaron Nau ja Laur Merisalu, kellel istumise all kärtspunane BMW 316. Kuna rallimaailm on noormeestele uus, siis mingeid suuri ootusi nad endale seadma ei hakka. 

Mütsiga ei lähe lööma

"Esialgu võtame eesmärgiks ralli lõpuni tulla. Muidugi ei lähe me aga mütsiga lööma, anname endast parima ja kes teab, äkki üllatame iseendki," rääkis Aaron. 

Suuremat võistlusärevust noormehed veel ei tunne, pigem on praegu teadmatus sellest, mis ees ootab. "Eks reedel katsele sõites võtab juba käe värisema."

Meeste auto on enam-vähem sellises konditsioonis, nagu nad seda ise ette kujutasid. "Teinud oleme palju, enamus kuluvosi on vahetatud, oleme auto nõrgemad kohad üle käinud ja parandanud. Lisaks oleme nii palju lisanud ja eemaldanud, kui võistluse tehnilised tingimused lubavad," ütles noormees. 

Peale auto tehnilise poole korda sättimise on ralliks valmistumiseks uuritud eelmise aasta katseid ning üritatud kogu ralli teemat endale veidi arusaadavamaks teha. "Mootorrattaga käime sõitmas, seda võib võtta kui füüsilist ettevalmistust," lisas Aaron. 

10.-11. juulil toimuv Saare Fishexport Kihelkonna rahvaralli on 2020. aasta Eesti rahvaralli karikavõistluste esimene etapp. Mõlemal päeval toimuvad publikukatsed Oriküla paarisrajal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles