Sisuturundus

Uue madratsi valimine – kõige olulisemad nõuanded ja näpunäited õige leidmiseks

Uue madratsi valimine.

FOTO: Erakogu

Une ja puhkuse tähtsuse üle ei saa vaielda, sest ilma nendeta saavad meie energia ja hea tuju varsti otsa. Seega, kui oma magamisaluse uuendamiseks aeg käes, võta seda tööd tõsiselt – hinda oma võimalusi hoolikalt ja vastutustundlikult. Miks? Sest sinu madrats vastutab kõige rohkem sinu puhkuse kvaliteedi ja heaolu eest. Niisiis räägime, kuidas valida endale magamisalust ja mis on valimisel kõige olulisem.

Millal on oma madratsi uuendamiseks õige aeg?

Madratsi eluiga mõjutavad paljud faktorid. Toote kvaliteedist endast ja materjalidest, millest see tehtud on, selleni välja, kui tihti seda kasutatakse või kuidas seda on hooldatud. Põhilised sümptomid, mis annavad märku, et madrats tuleb välja vahetada, on pinna deformatsioonid, madratsile raskuse lisamisel tekkivad hääled, vilets kuju ja struktuur; sinu hommikune väsimus ja öine rahutus, unetus või isegi valu kindlates kehaosades või lihasgruppides ning ka hingamisraskused, mida põhjustavad tolmulestad. Samuti on igal tootel selle kvaliteedigarantii periood, nii et võta seda arvesse, kui su madrats on juba selle ajalimiidi ületanud. Väärib märkimist, et see ost on tavaliselt kauakestev, kuna turul on madratsid ka 10-aastase garantiiga. Seega peaks otsuse tegema vastutustundlikult. Uni on liiga oluline, nii et kui märkad mõnda neist negatiivsetest sümptomitest, tegutse kiiresti!

Mis on sinu madratsi all?

Mõned madratsivalikud tulenevad pinnast, kuhu sa selle asetad – kas voodile või otse põrandale. Nii et hoia meeles, et viskoelastik-, lateks- ja polüetaanvahtmadratsid vajavad voodiraami, et kindlustada õhu ja niiskuse korralik ringlus, mis hoiab ära hallituse ning kindlustab, et mikrokliima ei ole mikroobidele soodne. Teised madratsid laotatakse tavaliselt pinnale ilma vahedeta, aga isegi sellistel juhtudel on alati parem pidada tootjaga nõu kasutamise soovituste osas.

Ole mõõtudega hoolikas

Mõõtmed võivad tunduda vähemolulised, aga kui sa ostad madratsi olemasolevasse voodisse, muutub suuruste sobivus väga vajalikuks. Ära mõõtmisel eksi, sest voodi sisemised mõõdud on kõige olulisemad. Pane ka tähele, et madrats ei oleks voodist väiksem, sest see põhjustab magamisel ebamugavusi. Madratsi kõrguse valimisel pööra tähelepanu oma suurusele ja kujule. Näiteks soovitatakse raskematele inimestele kõrgemaid madratseid (24–27 cm) ja kergematele õhemaid madratseid.

Kuidas madrats võib mõjutada tervist

Madratsi ja tervise vaheline seos on isegi mitmes mõtte otsene. Üks ja kõige tähtsam on see, et hea madrats on nähtamatu. Kui madrats annab rahuliku une, ei püüa see lihtsalt magaja tähelepanu. Teine väga oluline asi on, et hea madrats hoolitseb õige kehaasendi, lihaste lõdvestuse, korraliku vereringe ja palju muu eest. Kuna iga inimese kehal on struktuursed sarnasused ja individuaalsed erinevused, muutub väga tähtsaks see, et su madrats vastaks su keha vajadustele ja uneharjumustele. Madratsi kõvadus on üks sellistest omadustest, mis valitakse ainult kaela ja puusade abil. Olenevalt sinu kaalust ja kehaehitusest võivad madratsid sulle une ajal maksimaalset mugavust pakkuda. Kui sa kõhkled, milline madratsi kõvadus on sinu jaoks õige, ära karda ja proovi mõnda poes järele (võta sisse oma  kõige tavalisem magamisasend) ning hinda, kuidas sa ennast tunned, enne, kui otsuse langetad.

Anatoomiliste tsoonide tähtsus ja mõju

Mitte igal madratsil pole selliseid omadusi, aga need, millel on, on väga populaarsed ja hinnatud. Anatoomiliste tsoonide mõju on kõige paremini tajutav kehaga, sest need tsoonid on spetsiaalselt kohandatud iga kehaosa individuaalseid vajadusi une ajal toetama. Anatoomilised tsoonid võimaldavad lihaste lõdvestumist keha eri osades, eemaldades ebavajaliku pinge. Sellisel madratsil on erinevad kõvaduse ja pehmuse omadused olenevalt eri aladest. Näiteks on õla- ja puusaala pehmemad ning selgrooala kõvem. Leidub madratseid 3, 5 või 7 anatoomilise tsooniga ja praegusel juhul – mida rohkem, seda parem.

Madratsitüübid ja omadused

Erinevad madratsitüübid on välja arendatud, et erinevate magamisharjumustega inimesed leiaksid madratsi, mis sobib neile kõige paremini. Kõige tavalisemad ja paremad madratsitüübid on vedru-, lateks-, polüetaanvaht- ja viskoelastik-madrats. Nagu kõige puhul maailmas, on igaühel neist suurepäraseid omadusi mõnede inimeste jaoks, ent teistele ei pruugi need sobida.

  • Vedrumadratseid hinnatakse nende hea õhu- ja niiskuse läbilaskvuse pärast, nendel magamine on jahe. Nad sobivad igasuguse kehakaaluga inimestele ning ka neile, kes kipuvad palju higistama. Siiski on need madratsid natuke vähem vastupidavad, ent meelitavad sageli just oma hinnaga.
  • Lateksmadratsid on väga vastupidavad ja neid hinnatakse nende võime pärast tõrjuda tolmulestasid ja mikroobe, nad on ideaalsed ülekaalulistele inimestele, aga kipuvad olema üsna rasked ega ole sobilikud neile, kes palju higistavad. Need madratsid kipuvad ka levitama spetsiifilist lõhna.
  • Polüetaanvaht- ja viskoelastik-madratseid hinnatakse kõrgelt nende võime tõttu vormuda inimkeha järgi, nad pakuvad ka suurt mugavust, need on hingavad madratsid, aga mõnedele inimestele võib viskoelastik-madratsil magamine liiga palav tunduda.

Ära unusta hoolt ja hügieeni!

Nagu iga toote puhul, on ka madratsi vastupidavus sõltuv hoolitsusest. Tihti tähendab madratsi hooldamine selle hügieeni hoidmist, kuna madrats peab kokku puutuma nii niiskuse kui ka nahaosakestega – olukord, mida tolmulestad armastavad – ning ka mustuse ja tolmuga, mis aja jooksul kogunevad. Üks sobivatest kaitsemeetoditest on kvaliteetne voodipesu.  Voodipesu on magamise ajal sinu kehaga kontaktis, nii et riie peaks sobima su nahatüübiga, mitte soodustama higistamist ega nahka ärritama. Hästi valitud voodipesu toimib madratsikaitsjana. Siiski on ikkagi oluline õhutada ja madratsit regulaarselt ümber keerata.

Ja lõpetuseks – kui sa jagad oma madratsit partneriga, ära ignoreeri tema magamisharjumusi. Nii et võta arvesse ka tema vajadusi, huvisid ja tervist. Mõlemad partnerid peaksid olema madratsi omadustest huvitatud ja võiksid seda ostma minna koos, et te mõlemad saaksite kasu rahulikust unest ja sügavast väljapuhkamisest.

Tagasi üles
Back