KÜLAVAHELOOD ⟩ Kolm Saaremaa sadamat said uue kuue

Kertu Kalmus
, Saarte Hääle vanemtoimetaja
Copy
Meelis Saarlaid
Meelis Saarlaid Foto: CJ Kask / Antarktika200

Turismi-, kalapüügi- ja purjetamishooaja alguseks renoveeriti Papissaare, Vikati ja Abaja sadamad. Neist kaks esimest on Saarte Liinide hallata, Abaja aga korrastati-ehitati kohaliku kogukonna initsiatiivil, vahendas Kadi raadio saade "Külavahelood".

Papissaare ja Vikati sadamakapten Meelis Saarlaid annab saates tehtust põhjaliku ülevaate, öeldes, et Papissaarde rajatakse ka nüüdisaegne sadamahoone. Samas on lammutatud kunagised kalatöötlemishooned.

Papissaare poolsaart kui endisaegset militaarset piirkonda tutvustas Kihelkonna elanik, endine tuuker Kalju Eerik. Sadama lähedal metsatukas on üheks huviobjektiks nõukaaegne tuumavarjend. Pärast vene sõjaväelaste lahkumist hoidsid kohalikud elanikud seal talvel oma kartuleid.

Salava seltsi eestvedaja Urve Vakker räägib saarlastest laevaehitajaist, kes poolsaarel uhkeid puulaevu ehitasid. Kuulajad saavad teada ka vesilennukite baasi rajamisest ja Papissaares sündinud maailmarekordist, esimesest vesilennukiga sooritatud surmasõlmest.

Vilsandlane Rutt Jõeorg, kelle pere elab paikselt teist aastat väikesaarel, tunneb uusehitistest heameelt. Samas toonitab ta sedagi, ei ilma suurtraktorita K-700, saarel läbi ei saa. Traktoriga veetakse saarele läbi Käkisilma ehitusmaterjale ja üldse suuremahulisi asju.

Abaja sadama renoveerimise-ehitamise initsiaatoriks on kohalik mees Taavi-Aadu Ait. Kahe aasta jooksul on Kihelkonna lähistele valminud muljetavaldav paatide randumis- ja hoidmiskoht. Juba juunikuu alguses toimuvad Abaja sadamas viikingiaasta ühe tähtsündmusena viikingialuste demonstratsioonsõidud ja huvilistele pajatatakse kunagiste meresõitjate tegemistest.

Saatejuht Aare Laine

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles