UURING Iga kolmas Eesti inimene valib toitu odavaima seast

Sirje Potisepp
Sirje Potisepp Foto: Raul Mee

Kantar Emori ja Toiduliidu ühise ostukäitumise jaeseire uuringu kohaselt eelistab kodumaiseid toidutooteid jätkuvalt ligi 80% protsenti eestlastest ning see suurusjärk on püsinud sama rohkem kui kümne aasta vältel. Aastaga on kasvanud on aga inimeste hinnatundlikkus – odavaima toote seast valib toitu iga kolmas Eesti inimene, mistõttu jõuab korvi ka üha vähem keskkonnasõbralikke ja tervislikke toidutooteid.

Kokku kaardistati uuringu käigus Eesti inimeste ostuotsuseid rohkem kui 36 tootekategooria lõikes. Inimestelt uuriti, kas vastava toidukategooria otsus tehti enne poodi minekut või poes ja millise kriteeriumi põhjal langetati lõplik ostuotsus.

Uuringust selgus, et ostunimekiri on inimestel enne poodi minekut valdavalt tehtud, kuid see, millise kaubamärgi piim, liha või juust lõpuks ostukorvi jõuab, selgub siiski alles poes kohapeal ning sõltub konkreetse toote sisust ja maitsest (41%) ning sooduspakkumistest (30%). Riiuli ees tehtud impulsiivostude määr on kõrgem maiustustel, pagari- ja kaupluse küpsetusleti toodetel, mitmesugustel valmistoitudel, smuutidel, energiajookidel, krõpsudel ja snäkkidel.

Tagasi üles