:format(webp)/nginx/o/2016/03/05/5124669t1h76ff.jpg)
"Ma pean tunnistama, et ei mõista, miks peab elu Saaremaal, Muhus ja Hiiumaal olema kallim kui Võrus ja Valgas?" küsib mandri-saarlane Indrek Varik.
Jaanuaris külastasime Kuressaaret, meie sõiduvahendiks oli kuni 3500 kg kaubik ning kaks inimest mõlemal suunal autos. Meile maksis Virtsu-Kuivastu-Virtsu edasitagasi praamisõit 43.60. Selle raha eest saab täna sõita vabalt valitud laevaga Tallinnast Helsingisse ja tagasi. Kui aga lisada veel kütusekulu, mis läheb Tallinnast Kuressaarde sõitmisele, siis kogu reisile kulunud raha eest saaks sõita Riiga, raha jääks ülegi.
Ma pean tunnistama, et ei mõista, miks peab elu Saaremaal, Muhus ja Hiiumaal olema kallim kui Võrus ja Valgas? Keegi võrukatest vist ei kujutaks ette, et peaks linna sisenemisel ja väljumisel selle eest maksma. Saaremaa, Muhu ja Hiiumaaga see nii on. Kõik need kulud aga kajastuvad kenasti suursaartel müüdavate kaupade hindades ning pärsivad saartel asuvate ettevõtete konkurentsivõimet.
Kui me vaatame Rootsis ja Soomes toimivaid siseliine, praamiühendusi riigi väike- ja suursaartega, siis need on enamuses tasuta. See tähendab, et praamiühendust võetakse kui maantee pikendust.
Mida mina siis soovitaksin järgmise valitsuse majandusministrile?
- lõpetame reedel alates kella 13-st mandrilt saartele ja pühapäeval kella 13-st toimuvatel reisidel saartelt mandrile liikuvatele sõidukitele 20% kõrgema tariifi rakendamise;
- lõpetame inimese/reisija pileti eest tasu küsimise, säilib vaid kohustus registreerida pardale minek, seda seetõttu, et päästevahendeid on piiratud arv igas praamis;
- kehtestame kõigile sisepõlemismootoriga sõidukitele ühtse broneerimistasu, mis ei ületaks tänast saarte elanikele kehtestatud sooduspileti määra.