TIPPAMETNIKU UITMÕTTED Transpordiameti juht Priit Sauk paneks saarte ja mandri vahele kahe asemel ühe lennuki

Copy
TERASLINNU SAABUMINE: Õhulaeva hoog muutub üha väiksemaks, kuni teraslind jääb lõpuks seisma üsna lennujaamahoone juures. Reisijad kiirustavad kõleda ilma käest varju.
TERASLINNU SAABUMINE: Õhulaeva hoog muutub üha väiksemaks, kuni teraslind jääb lõpuks seisma üsna lennujaamahoone juures. Reisijad kiirustavad kõleda ilma käest varju. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Transpordiameti peadirektor Priit Sauk ütles, et ametil on kolme transpordiliigi korraldamiseks puudu üle 20 miljoni euro. Säästu leiaks tema sõnul erinevate liinivõrkude optimeerimisest, kirjutab ERR.

Tema sõnul lendab praegu kummalegi saarele eraldi lennuk, see tähendab kahe eraldi lennuki hooldust, meeskonnakulusid ja kõike muud.

Sauk pakkus võimaliku uue hankena lahendust, et leppida kokku graafiku, mis võimaldaks ühe lennukiga sõita mõlema saare vahelt.

" Käib lennuk ühel hommikul kõigepealt ära Kuressaares, tuleb Tallinnasse tagasi, siis käib ära Kärdlas ja tuleb tagasi. Ja näiteks päevad vahelduvad, kolm päeva ühtemoodi, kolm päeva teistmoodi. Pakkusime sellist lahendust. Kui me riigina tellime lende näiteks Hiiumaale hommikul ja õhtul, siis tegelikult see lennuk päev otsa seisab. Püsikulu oleks vahepeal võimalik optimeerida, kui ta vahepeal ka lendab," sõnas tippametnik.

Majandus- ja taristuminister Riina Sikkut ütles reedel ERR-ile, et saartega peab olema tagatud tihe ühendus nii laeva kui lennukiga ning kaugemate piirkondade ühenduvuses tuleb esikohale seada just regionaalpoliitika, mitte kasumlikkus.

Veidi hiljem "Aktuaalsele kaamerale" antud intervjuus ütles Sikkut, et ministeerium transpordis kärpekohti ei otsi, vaid plaanib hoopis transpordi tõhustada. Samuti ei olnud Sikkut enda sõnul kuulnud Sauki plaanidest lennuliikluse optimeerimiseks.

Tagasi üles