Viimastel päevadel on elektrikatkestuste tõttu mitmetes piirkondades üle Eesti esinenud ka mobiililevi häireid. Kui mobiilside ei tööta, ei saa valida ka hädaabinumbrit 112. Häirekeskus annab nõu, kuidas katkestuste korral hädaolukorras abi kutsuda.
Häirekeskus annab nõu, kuidas kutsuda hädaolukorras abi kui puudub mobiililevi
Tiheda lumesaju tõttu on lähipäevil oodata raske lume vajumisest elektriliinidele tingitud elektrikatkestusi ning võimalikke häireid mobiililevis. Häirekeskuse kriisijuht Janek Murakas selgitab, kuidas saada õnnetuse juhtumisel või mistahes hädaolukorras ühendust hädaabinumbriga 112, kui on kiiresti vaja kiirabi, politseid või päästjaid.
"Kui mobiilside on häiritud, kuid vajad kiiresti abi, proovi esmalt lahkuda hoonest ja helistada õuest – seal võib olla parem levi. Kui see ei tööta, võta telefonist välja SIM-kaart ja proovi uuesti. SIM-kaardi eemaldamisel hakkab telefon automaatselt otsima võrku, millega liituda, ning teise operaatori võrgus võib signaal olla tugevam,“ soovitab Murakas.
„Kui helistamine ei õnnestu, proovi saata hädaabinumbrile 112 SMS, mis sisaldab aadressi, kuhu abi saata ning selgitust, millist abi vajatakse. SMSi teel abi kutsumine võib olla alternatiiv ajal, mil tavaline häälkõne ei õnnestu," sõnab kriisijuht.
„Talvistes oludes, mil esineb elektrikatkestusi, on oluline, et iga inimene teaks ka seda, kus asub lähim politseijaoskond, päästekomando või kiirabijaam. Nendel asutustel on ühendus Häirekeskusega, mistõttu tuleks võimalusel pöörduda kriisiolukorras abi kutsumiseks sinna,“ lisab Murakas.