/nginx/o/2019/04/28/12005619t1h1c85.jpg)
Laupäeval esitleti Kuressaare lossi vallikraavis väikefirma Lindvart OÜ väljatöötatud ja Saaremaa väikelaevaehitajate ühistööna valminud ainulaadset elektrimootoriga paati.
“See on väga-väga ainulaadne, sest ta on üksikeksemplar. Ainulaadsus peitub veel selles, et see on meie kuulsa paadiehitaja Vakrõõmi alus, mis ehitati põhimõtteliselt kaluritele kalapüügiks. Kui tema ehitas puupaate, siis meie tegime põhja klaasplastist, et ei oleks vaja remontida ja hooldada,” ütles Lindvarti paadimeister Edgar Kana.
Tammest ja punasest puust sisu tõttu näeb aga paat välja justkui puust. Paadi teeb eriliseks ka elektrimootor. Paat sõidab täiesti vaikselt, mingeid õlisid ega kütet pole vaja. Hooldust ka mitte.
Oma panuse paadi valmimisse andsid mitmed teised Saaremaal tegutsevad väikelaevaehitajad: puidust teki ehitas Väike Paadivabrik ja metallosad tegi roostevabu laevadetaile tootev Hilmaa OÜ.
“Kes meid aga eest vedas, oli Anni Hartikainen, kes on meie ühistööle aluse pannud. Tema on eriline vedur meil seal eesotsas,” kiitis Kana.
Kahe kuuga valminud 5,2 meetri pikkune paat viidi soomlastele näha ja tutvuda. Kana lisas, et kui paat nüüd Soomest tagasi tuleb – ilmselt oktoobris –, siis hakatakse vorme, mudeleid ja jooniseid tegema.
“Vaatame, et kust saame investeeringu, et endale uut tehnoloogiat ja tehnikat osta, siis oleme konkurentsivõimelised neid valmistama ka. Mõtteid on ja sihtgrupp on.
Tahaksime paadi viia täielikule elektroonilisele juhtimisele, et ta sõidaks ise ühest kohast teise. See kõik on teostatav,” kinnitas Edgar Kana.