Saada vihje

Saaremaa sadamas algab pidev kaubavedu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
JÄÄB JÄÄVABAKS: United Loggers eelistab Saaremaa Sadamat Roomassaarele, kuna Küdema lahe äärde saab tuua suurema süvisega laevu ja talvel on sadam seal suurema tõenäosusega jäävaba.
ERAKOGU
JÄÄB JÄÄVABAKS: United Loggers eelistab Saaremaa Sadamat Roomassaarele, kuna Küdema lahe äärde saab tuua suurema süvisega laevu ja talvel on sadam seal suurema tõenäosusega jäävaba. ERAKOGU Foto: Saarte Hääl

Raplamaa hakkpuidutootja United Loggers kavatseb eelseisval talvehooajal vedada Saaremaa Sadama kaudu välja kuni kaheksa laevatäit hakkpuitu.

Kuna seni on kruiisisadamaks ehitatud Saaremaa Sadamas väljaspool ristlusreiside hooaega käinud vaid üksikud kaubalaevad, siis võib eelseisvat talvist hooaega pidada sadama rajamisest alates esimeseks regulaarse kaubaveo hooajaks.

2000–2500 tonni hakkpuitu mahutav kaubalaev Symphony viib plaanide kohaselt oktoobrist maini Stockholmi lähedale katlamajja kaheksa laevatäit hakkpuitu.

United Loggersi juhatuse esimees Peeter Volke ütles, et laevaga veetav hakkpuit on tehtud pärandkoosluste taastamisel mahavõetud puudest, tee äärtest lõigatud võsast ning lageraietel ja noorendike hooldamisel kogunenud raiejäätmetest, milles märkimisväärne osa pärineb Põhja - Saaremaalt. Samas pole välistatud, et laevadele hakkab edaspidi jõudma ka Muhus tehtud hakkpuit.

Volke sõnul pole Saaremaa hakkpuidule turu leidmine just ülemäära lihtne, kuna siinne hakkpuit läheb koos üle mere veoga kohati kallimaks kui Rootsi oma puit.

“Eelmisel aastal jäime lepingust ilma, sest Eesti hinnad olid koos laevaveoga kallimad kui Rootsi oma toodang,” märkis Volke. Langev naftahind vähendab transpordikulusid, mis omakorda teeb siinse hakkpuidu Rootsi turul konkurentsivõimeliseks. Eeliseks on ka asjaolu, et hakkpuitu ostev katlamaja asub rannikul.

“Kaugemale seda viia ei saa, sest siis tuleb Rootsi metsade puit tarbijale juba soodsam,” lisas Volke.

Peeter Volke sõnul eelistab United Loggers Saaremaa Sadamat Roomassaarele, kuna Küdema lahe äärde saab tuua suurema süvisega laevu ja talvel on sadam seal suurema tõenäosusega jäävaba. Eeliseks võrreldes Kunda või Sillamäe sadamaga on Saaremaa Sadama puhul asjaolu, et   Saaremaa asub Rootsile lähemal ja see annab kütusekulude osas saarlastele eelise.

United Loggers plaanib vedusid Saaremaa Sadamast ka järgmisel aastal, kuid veomahud on praegu teadmata, sest ostjad sõlmivad järjest lühema kestusega lepinguid. Kui kümme aastat tagasi oli lepingu pikkus 2–3 aastat, siis nüüd küünib lepingu kehtivus aastani.

Tallinna Sadam, kellele Saaremaa Sadam kuulub, kinnitas “Aktuaalsele kaamerale” et vaatamata pooleliolevale kohtuvaidlusele kaubasadama infrastruktuuri ehitamise üle, on praegune tegevus seaduspärane ja ka ringkonnakohtu otsus selle kohta peaks tulema üsna pea – 14. oktoobril.

“Olemasolevat infrastruktuuri kasutades on võimalik kaubalaevasid teenindada. Meil on praegu keelatud igasugune ehitustegevus, ehk siis ladude või kaupade ladustamiseks ja teenindamiseks loodava infrastruktuuri ehitamine. Aga praegu olemasolevat infrastruktuuri võib kasutada,” selgitas Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro.

Tänavu külastas Saaremaa Sadamat viis ristluslaeva ja ka järgmiseks suveks on plaanitud viis ristluslaeva külastust.

Kommentaarid
Tagasi üles