Maanteeamet läks lennuhankega kohtusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lennukitiib. Foto on illustratiivne.
Lennukitiib. Foto on illustratiivne. Foto: unsplash.com

Maanteeamet vaidlustas Tallinna halduskohtus riigihangete vaidlustuskomisjoni (VAKO) otsuse tunnistada Nordica tütarfirma Regional Jet pakkumine Tallinna-Kuressaare liinil vastavaks. Sama otsusega tühistati Transaviabaltika võitjaks tunnistamise otsus.

Maanteeameti liiklusdirektor Meelis Telliskivi rääkis nädal tagasi BNS-ile, et kui VAKO otsus kohtus vaidlustatakse, siis hanke alusdokumentides kehtestatud tingimustel ehk 1. juunist lepingut sõlmida ei saa. Sellisel juhul on maanteeametil plaan pikendada avaliku teenindamise lepingut Transaviabaltikaga kuni kahe aasta võrra.

Nimelt näeb ühistranspordiseadus ette, et kui avaliku teenindamise leping lõpeb enne vaidlustuse või kaebuse lahendamist, võib hankija seda pikendada samadel või uutel tingimustel kuni uue vedaja leidmiseni.

Kuigi Regional Jeti pakkumine oli 41 protsenti Transaviabaltika omast kallim (reisi maksumus vastavalt 8534 eurot ja 6023 eurot ilma käibemaksuta), sai Regional Jet hankel rohkem väärtuspunkte, kuna hinnati ka pakutavate õhusõidukite vanust. Leedu firma plaanis Kuressaare liini teenindada 46-kohalise ATR42-300 tüüpi lennukiga, Nordica ja Regional Jet 70-kohalise ATR 72-600-ga.

Kolm aastat tagasi sõlmitud lepingu kohaselt maksti riigieelarvest ühistranspordi sihtotstarbelist toetust Transaviabaltikale Tallinna-Kuressaare liinil ühele reisile 1980 eurot.

Nordica kommunikatsioonijuhi Toomas Uibo sõnul oli Regional Jeti pakkumus eeldatavast, 19,3 miljonist eurost küll pisut kõrgem, kuid konkurentidega võrreldes saadi enim väärtuspunkte põhilennuki vanuse kriteeriumis.

Tagasi üles