Politsei püüdis kesklinnas 6 tunniga üle 100 kihutaja
Keskmiseks sõidukiiruseks oli 40 km/h

KIHUTAJAID PÜÜDMAS: Uue tänava ja Kitzbergi tänava ristmikul on politsei patrullitalituse juhi Matis Siku (paremal) sõnul kiiruspiirang 30 km/h. Ometi "lennatakse" seal isegi poole kiiremini. Eile oli ristmikul väljas ka patrullpolitseinik Arvet Kallas.

FOTO: Gunnar Siiner/Saarte Hääl

Mobiilne kiiruskaamera fikseeris Kuressaare kesklinnas kuue tunniga rohkem kui sada raske jalaga autojuhti, kes kõik said ka trahvi. Neist kaks kihutas 30 km/h alas kiirusega 60 kilomeetrit tunnis.

Politsei on mobiilset kiiruskaamerat Saaremaal kasutanud selle aasta septembrist, kuid Kuressaare kesklinnas tehti mobiilse kiiruskaameraga esimene kiiruskontroll läinud nädalal.

Varitsuskohaks valis politsei Uue tänava ja A. Kitzbergi tänava ristmiku, kus on lubatud suurimaks kiiruseks 30 kilomeetrit tunnis. 

Kuressaare patrullitalituse juhi Matis Siku sõnul on seal tegemist ristmikuga, kus ristuv tänav on reguleeritud "Peatu ja anna teed!" liiklusmärkidega. Samuti on Kitzbergi tänav oluline jalakäijate seisukohalt, sest ülekäigurajad seal puuduvad. Kohavaliku osas sai Siku sõnutsi määravaks see, et politseile teadaolevalt ei peeta seal piirkiirusest kinni.

"Kahjuks pean tõdema, et fikseerisime kuuetunnise kontrolli käigus enam kui 100 lubatud suurima kiiruse ületamist," tõdes patrullitalituse juht.

Keskmiseks sõidukiiruseks mõõtis mobiilne kiiruskaamera ristmikul 40 kilomeetrit tunnis, mis teeb trahvisummaks 18 eurot. "Kahe sõidukijuhi sõidukiirus oli aga isegi ligikaudu 60 kilomeetrit tunnis," märkis Sikk. Ta lisas, et lõppkiirusest arvutatakse trahvisumma määramisel iga kord ka autojuhi kasuks maha viga, milleks on 4 kilomeetrit tunnis kiiruste korral, mis ulatuvad kuni 100 kilomeetrini tunnis.

Et kohe esimese korraga sellisel hulgal kihutajaid kesklinnas kinni püüti, kavatseb politsei seal Siku sõnul kindlasti ka edaspidi mobiilse kiiruskaameraga kiiruskontrolle teha. Samas ei ole patrullitalituse juhi kinnitusel endiselt nende eesmärk sõidukijuhte karistada, vaid ennetada ohtlikke olukordi.

Seda põhjusel, et suurema kiiruse korral pikeneb ka sõiduki peatumisteekond. "Reageerimisaeg on see, mida juht ise suurt muuta ei saa," nentis Sikk. "Küll aga on roolikeerajal võimalik valida sõidukiirust."

Ohu märkamisest kuni jala piduripedaalile vajutamiseni kulub Matis Siku sõnul keskmiselt 1 sekund. 30-kilomeetrise tunnikiirusega läbib auto selle aja jooksul 13,3 meetrit. Sõites aga 50 kilomeetrit tunnis, on peatumisteekond poole pikem ehk 27,7 meetrit.

Tagasi üles