Hankesaaga Tallinna–Kuressaare lennuliinile teenindaja leidmiseks jätkub: maanteeamet kinnitas vähem kui nädal enne lennuhanke tähtaja lõppu kvaliteeditingimused, mille kohaselt peab pakkuja osutama teenust vähemalt 40-kohalise lennukiga ning lennuk ei tohi olla vanem kui 20 aastat, vahendas BNS. Seda vähem kui nädal enne hanke tähtaja lõppu. Ühtlasi kehtestas maanteeamet seega lennuhankele pakkumiste esitamiseks uue tähtaja – 21. jaanuar.
Lennuki vanusepiirang jäi jõusse ja hanke tähtaeg lükkus jaanuari
Ärilehe andmetel kaotati piirang aga näiliselt, juhindudes riigihangete vaidluskomisjoni otsusest – nimelt võttis maanteeamet küll vanusepiirangu hanketingimustest välja, aga lisas selle hankelepingu projekti. Sellega täidetakse ühteaegu VAKO otsust ja säilitatakse ka vanusepiirangu nõue.
Novembri lõpus rahuldas VAKO liini praeguse operaatori Transaviabaltika taotluse ning tunnistas kehtetuks hankel lennukitele kehtestatud 20-aastase vanusepiirangu. VAKO hinnangul ei olnud maanteeameti nõue, et lennuk peab olema ehitatud 2000. aastal või hiljem, riigihangete seadusest lähtuvalt õiguspärane. Komisjoni hinnangul pole võimalik aru saada, kuidas võimaldab lennuki vanusepiirang veenduda pakkuja suutlikkuses hankelepingut täita.
Maanteeamet kuulutas uue riigihanke Tallinna–Kuressaare–Tallinna lennuliinile vedaja leidmiseks algselt välja septembri keskel. Hanke eeldatav maksumus on 16,8 miljonit eurot.
Uus leping sõlmitakse neljaks aastaks arvestusega, et liini asutakse teenindama 1. juunist 2020 ja tehakse seda kuni 2024. aasta 31. maini.