Kuressaare haigla ümbrus upub parkijatemerre

KIPUB TIHEDAKS MINEMA: Ühes pisikese Endliga haiglat külastanud Virge Eerik leidis, et parkimiskohti on haigla ümber kahtlemata juurde tarvis, sest juba hommikul kell 8 on parklas kõik kohad täis.

FOTO: Maanus Masing / Saarte Hääl

Autoga saabuvad patsiendid jäävad Kuressaare haigla juures parkimiskoha leidmisega kimpu, kuna parklas pole lihtsalt ruumi. Haigla üritab olukorda leevendada, suunates oma töötajaid parkima ümbritsevate tänavate äärde.

Parkimisprobleemi on põgusalt arutatud haigla nõukogu tasemel. Nõukogu esimehe Kalle Laaneti sõnul on teema eriti ülal just praegu ja seda ilmselt põhjusel, et remondi tõttu kolis erakorralise meditsiini osakond (EMO) haigla vanasse ossa, kuhu pääseb Aia tänava poolt.

Seega üritavad needki patsiendid auto parkida pigem just haigla ees asuvasse parklasse. Samuti seisavad EMO ajutise sissekäigu vahetus läheduses väljasõiduks valmis kiirabiautod.

"Üks mõte, mis meil oli, on seotud sellega, et kui hakatakse Aia tänavat uuendama, siis sellega annaks lahendada ka parkimisküsimuse haigla juures," rääkis Laanet.

Personalile oma parkla

Teine variant oleks teha parkimiskohad haigla n-ö sisehoovi, kuhu saaks oma auto parkida haigla töötajad. Sel juhul tekiks mujale patsientide jaoks kohti juurde. Et olukorrale sobivaim lahendus leida, tegi nõukogu haigla juhatusele ülesandeks sellega tegeleda.

Mikk Tuisk.

FOTO: Saarte Hääl

Parkimiskorraldus haigla ümber oli eile teemaks Saare maakonna liikluskomisjonis. Vallavalitsuse majandus- ja haldusosakonna juhataja Mikk Tuisu sõnul üritasid nad koguda ideid mure lahendamiseks.

Komisjoni hinnangul on kaks võimalikku kohta, kuhu parkla rajada. "Ega muud väga head lahendust muidugi pole, kui et haigla peab omale uue parkla ehitama," tähendas Tuisk. 

Üks koht asub Aia tänava ääres, Aia ja Haigla tänava nurgal, kus Tuisu sõnul võetakse nagunii lähiajal maha kaks puud, mis kahjustavad seal asuvat muinsuskaitsealust hoonet. "Natuke koorime seal ka haljastust ja sinna saab teha neli parkimiskohta," sõnas Tuisk.

Teine võimalik parklakoht asub Tuisu sõnul haigla taga haljasala ja kõnnitee ääres, kuhu annaks haiglal endal korralik parkla ehitada. Sealt saaks juurde 10–15 parkimiskohta.

Kolmas võimalus oleks teha koostööd Autopargiga Metra, kel on haigla taga Luha tänava ääres suur parklaala, mis praegu välja ehitamata. "Ka see oleks teoreetiline variant. Kui see koostöös korda teha, saaks sealt 20 parkimiskohta kindlasti juurde," nentis Tuisk. Omapoolsed ettepanekud esitab liikluskomisjon Mikk Tuisu sõnul ka ise Kuressaare haiglale.

Asfalti ei jaksa panna

Kuressaare haigla juhatuse liikme Märt Kõlli sõnul oleks Aia tänava haljasala likvideerimine  emotsionaalselt keeruline küsimus. "Kas muru asemele asfalti paigaldada on kõige mõistlikum tegu?" sõnas Kõlli. Lisaks läheks haljasalale parkla rajamine eeldatavasti maksma ligi 100 000 eurot ja see ei mahu kindlasti haigla tänavustesse plaanidesse.

Märt Kõlli

FOTO: Saarte Hääl

Samas tõi Kõlli välja Laaneti mainitud variandi, kus haigla võiks rajada majade vahelistele aladele parkimistsooni oma töötajatele. Sellega annaks tekitada juurde paarkümmend kohta. "Kuid finantsiliselt meil tänapäevaste asfaltplatside rajamiseks võimekus puudub – saame rajada kas killustikaluse või freespuruga tsoone," lisas Kõlli.

Võimalike lahendustena tõi haiglajuht välja ka Aia tänava kõnnitee rekonstrueerimise selliselt, et seal saaks võimalikuks tänavaäärne parkimine. Samuti võiks korraldada ühistransporti linnas nõnda, et kella 8–14-ni arvestataks patsientide ja personali vajadusi haiglasse ja sealt taas koju jõudmiseks. "Kindlasti oleks mõjus ka propageerida jala või jalgrattaga liikumist," arvas Märt Kõlli. "Seda muidugi patsientidele, kelle tervislik seisund seda võimaldab."

Et olukorda veidigi leevendada, püüab haigla suunata oma personali parkima Luha ja Ravila tänavale, ent neist meetmeist kindlasti ei piisa.

Tagasi üles