Lisaks on silma hakanud veel mõned puudused, näiteks ei ole avatud vaadete kaardile märgitud vaadet Kuressaare linnusele, teede arengu kaardil pole tähistatud Aia tänava pikendust jm.
Üldplaneeringu vormistus ja kujundus on küll huvitav, kuid kaartide avamine äärmiselt vaevarikas. Ei kujuta ette, kuidas tavaelanik, kes peaks saama saare arengu osas sõna sekka öelda, sellega hakkama saab.
Tuuli Org:
Arvan, et enamik inimesi saab aru, et olulise ruumimõjuga objekti, nagu seda on auto-motosõidu ringrada, ei ole mõistlik rajada linna, eriti veel väikelinna. Poolt- ja vastuargumentide selgitamiseks oleks vaja mitmekülgseid uuringuid. Praegune keskkonnamõju strateegilise hindamise eelnõu nendib fakti, et läheduses ei elutse loomaliike, kellele rajatisest tulenev müra tekitaks kahjulikke häiringuid. Ja see on ka kõik.
Aga – läheduses on linn, elamurajoonid – milline on mõju inimestele, nende elukeskkonnale? Üldplaneeringu käsitlus on nentiv ja pealiskaudne, lükates põhjalikuma teemakäsitluse edaspidiseks, mil koostatakse keskkonnamõjude hinnang ja detailplaneering ehitus-
õiguse määramiseks. Leian, et olulise ruumilise mõjuga objekti käsitlus üldplaneeringus peaks vastama eriplaneeringu tasemele, et tagada kogukonna konsensus, vältida edaspidiseid tagasilööke ja ka rahalist kahju.
Küsitav on põhimõtteline lähenemine muuta senist traditsiooni (kahanevas-vananevas väikelinnas) ja määrata segahoonestusaladeks Marientali tee, Lootsi tn–Sõrve tee ja Tuule tänava merepoolsed alad, varjates hoonestusega senised meeleolukad vaated rannaniitudele, merele, looduslikele kooslustele.
Valdavalt on tegemist üleujutatavate aladega, mis võiksid jääda puhkeotstarbelisteks haljasmaadeks, üldjuhul hoonestuseta.