Saada vihje

Kuressaare–Abruka laevaliini täitumus kasvas mühinal

Copy
Kuressaare sadamast peab Abruka saarega ühendust Kaljas Hoppet
Kuressaare sadamast peab Abruka saarega ühendust Kaljas Hoppet Foto: Maanus Masing/Saarte Hääl

Reisilaevanduse üldise taandarengu tingimustes kasvas eelmisel aastal vaid Abruka ja Ruhnu laevaliinide täitumus.    

Viirusepiirangute tõttu kogu Eesti reisilaevandusele keeruliseks kujunenud 2020. aastal sõitis ajakirja Meremees andmetel Roomassaare–Abruka liinil varasema 4516 reisija asemel 6300 reisijat (+40%) ning Kuressaare–Abruka liinil 1270 reisijat (+70%). 

Pekka Rooväli
Pekka Rooväli Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Kaks aastat tagasi Kuressaare–Abruka liini käivitanud kuunari Hoppet kapten Pekka Rooväli märkis, et reisijate huvi tõstmiseks Abruka vastu on tal tulnud üsna palju tööd teha. Oma kulu ja kirjadega tutvustas Rooväli Abrukat ajaloos esmakordselt eraldiseisva sihtkohana turismimessidel. Varem pole keegi ega kunagi Abrukat sihtkohana promonud ega välja toonud. Abruka stend oli Rooväli sõnul sama suur kui kogu Saare maakonna oma kokku. 

Abruka liinide kõrval osutus ainsaks tõusjaks Eestis Ruhnu laevaliin. Ruhnu liinil sõitis ligi 600 reisijat ehk 8% rohkem kui aasta varem. Kihnu liinil langes sõitjate arv üle 12% ehk 9500 võrra.  Vormsi, Sõru–Triigi ja Prangli liinil sõitis mullu 95% reisijaid varasemaga võrreldes. 

Naissaare liinil sõitis vaid 5800 reisijat ehk 39% varasemast 15 000 reisijast ning Aegna liinil 8261 ehk 91% varasemast reisijate arvust.

Virtsu–Kuivastu liinil oli reisijaid eelnenud aastaga võrreldes 80% ja Rohuküla–Heltermaa liinil  91 protsenti.

Tagasi üles