FOTOD ⟩ Parvlaev Tõll rammis Kuivastu sadamas kaldarambi kõveraks (2)

Mehis Tulk
, toimetaja
Copy
Intsidendi tulemusena purunes üks rampi liigutav hüdrosilinder, ramp ise deformeerus umbes 15-kraadise nurga all ja seda ei ole võimalik liigutada.
Intsidendi tulemusena purunes üks rampi liigutav hüdrosilinder, ramp ise deformeerus umbes 15-kraadise nurga all ja seda ei ole võimalik liigutada. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Eile kella poole kolme paiku Kuivastu sadamas sildumismanöövrit teinud parvlaev Tõll rammis kaldarampi, mille tulemusel see deformeerus ja purunes üks rambi hüdrosilinder. Kannatada sai ka parvlaev, inimesed kokkupõrkes vigastada ei saanud.

Pärast intsidenti sildus Tõll sadama teise rambi juures ja sõidukid laaditi maha tagurdades. See võttis aega umbes pool tundi. Õnnetuse järel lõpetati Virtsu–Kuivastu liinil e-piletite müük, parvlaevad Piret ja Regula läksid vabagraafikule ja reisijaid teenindati sadamas elavast järjekorrast.

TS Laevade turundus- ja kommunikatsiooniosakonna peaspetsialisti Triin Rumi sõnul selgitab ettevõte õnnetuse asjaolusid ja ta ei olnud nõus täpsustama, kas tegu oli tehnilise rikke või inimliku eksitusega. “Laev hetkel sõita ei saa, selgitame kahjude suurust,” märkis ta vaid.

Vaata videot avariihetkest

Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Villu Vatsfeld. FOTO:
Villu Vatsfeld. FOTO: Foto: Gunnar Siiner/Saarte Hääl

Saarte Liinide juhatuse esimees Villu Vatsfeld ütles, et viga sai üks kahest suuri parvlaevu teenindavast rambist. Intsidendi tulemusena purunes üks rampi liigutav hüdrosilinder, ramp ise deformeerus umbes 15-kraadise nurga all ja seda ei ole võimalik liigutada. Kai venderdus ja muud osad on terved.

Välja kutsuti ka rajatist teenindavad spetsialistid. “Täna õhtuks selgub, kas pääseme remondiga või tuleb ramp asendada. Kuna tegu on suure kasutuskoormusega sadamarajatisega, seda eriti praegusel suveperioodil, siis tuleb enne remondi- ja taastamistöid kindlasti teha asjakohane ja põhjalik ekspertiis,” rääkis Vatsfeld. “Esmase teabe alusel loodame siiski, et pääseme remondi, mitte rekonstrueerimisega,” lisas ta.

Kuivastu sadama teised kaldarambid töötavad tõrgeteta ja saavad teenindada nii parvlaeva Piret kui lisalaevana sõitvat Regulat.

Sadama ja vedaja vahekorras on tegemist kindlustusjuhtumiga, sõnas Vatsfeld. Ta lisas, et sedalaadi õnnetused on Saarte Liinide sadamates üliharuldased. “Iga mõne aasta tagant mõni rajatistega seotud intsident küll juhtub, aga sellist, mille tulemusena sadama seadeldised mehaaniliselt rivist välja lähevad, juhtub väga-väga harva. Tänapäeva laevad ja rajatised on tehtud ikka teatud ohutustugevusvaruga,” lausus ta.

Õnnetu sildumisega lõppenud reisil viibis ka president Kersti Kaljulaid. Presidendi kantselei teatel on temaga kõik korras ja ta jätkab oma tegemistega.

Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl
Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles