JUHTKIRI Viiendat ja kuuendat parvlaeva oodates (1)

Copy
02.08.2021, Tallinn Parvlaev Tõll remondis BLRT laevatehases pärast õnnetust Kuivastu sadamas. Foto Mihkel Maripuu, Postimees FOTO: Mihkel Maripuu
02.08.2021, Tallinn Parvlaev Tõll remondis BLRT laevatehases pärast õnnetust Kuivastu sadamas. Foto Mihkel Maripuu, Postimees FOTO: Mihkel Maripuu Foto: Mihkel Maripuu

Pireti, Tõllu, Tiiu ja Leigeri kõrvale Väinamere liinide teenindamiseks viienda laeva ehitamisest on räägitud aastaid, kuid tegudele pole jõutud. Meenutame, et varasem TS Laevade, nüüdne transpordiameti juht Kaido Padar teatas juba 2019. aastal, et suviti lisareiside tegemiseks mõne vana laeva prahtimise asemel peaks riik mõtlema viienda laeva ostule.

Kaks aastat hiljem väidab riigile kuuluv reederfirma, et nad on omalt poolt teinud kõik, et poliitikutele veel ühe laeva vajalikkus selgeks teha. Paraku on jutt kõlanud kurtidele kõrvadele ja alles Tõlluga juhtunud müstiline sildumisõnnetus pani rattad jälle veerema. Uue laeva valmimist lubatakse 2024. aasta sügiseks. Kui just midagi vahele ei tule…

Kuid sel nädalal ütlesid TS Laevade juhid Saaremaa vallajuhtidega kohtumisel juba otsesõnu välja, et praegused parvlaevad sõidavad tavaolukorras võimete piiril ning reaalsuses tuleks rääkida kahe uue laeva liinile toomisest.

TS Laevad on igal aastal raporteerinud järjest suuremast reisijate arvust, mis omakorda on kergitanud dotatsioonisummasid, mida riik igal aastal peab praamiliikluse korraldamiseks juurde maksma. Poliitiliselt ei ole see söödav, sest riik lubas laevaliiklust enda kätte võttes kulude kokkuhoidu. Küllap just kulude kontrolli all hoidmiseks pole TS Laevad pärast 2019. aasta suve enam toonud nii-öelda igaks juhuks kai äärde seisma veel ühte varulaeva. Mis siis, et koroonapandeemia tõttu ennustati juba varakevadel siseturismi õitsemist ja küllap oleks kahel liinil kvaliteetse teenuse pakkumiseks kõigile laevadele tööd jagunud. Eriti veel nüüd, kus tehnika hübriidpraam Tõllu alt vedas.

Tagasi üles